• 1
  • 2
2007-04-09, 12:42
Medlem
blackspiders avatar
Hej!

Jag är vegan och styrketränar 3-4 ggr i veckan. 173 cm lång, väger 61 kg. Jag vill öka i vikt och undrar lite kring vilka produkter, viktökare, proteinpulver osv som är bra.

Jag äter medvetet och proteinrikt dagligen.

Har du tips och råd på vegankost tas de tacksamt emot!
Citera
2007-04-09, 12:46
Medlem
tapirs avatar
Kan bli kämpigt att hitta proteinpulver, du lär få betala extra för det om det inte skall vara gjort på mjölk. Skippa proteinet kanske och köp kolhydrater och ta efter träningen istället, protein är överskattat.
Citera
2007-04-09, 12:51
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Kan bli kämpigt att hitta proteinpulver, du lär få betala extra för det om det inte skall vara gjort på mjölk. Skippa proteinet kanske och köp kolhydrater och ta efter träningen istället, protein är överskattat.

Jag har ett helt sojabaserat proteinpulver som jag dricker efter träning nu. Men jag känner, som du säger, att jag kanske borde tillsätta kolhydrater för att hjälpa viktökningen. Finns det bra produkter utan animaliska tillsatser i denna kategori?
Citera
2007-04-09, 12:53
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Jag har ett helt sojabaserat proteinpulver som jag dricker efter träning nu. Men jag känner, som du säger, att jag kanske borde tillsätta kolhydrater för att hjälpa viktökningen. Finns det bra produkter utan animaliska tillsatser i denna kategori?
Köp maltodextrin eller druvsocker om du ska ha det i samband med träning.
Citera
2007-04-09, 13:21
Medlem
freyas avatar
Blackspider>> Här är två sajter du borde kolla in:

http://www.veganfitness.net/ (på engelska, men det hänger en hel del svenskar där)

http://www.myprotein.co.uk/ (produkterna är märkta om dom är vegetariska, veganska osv, det finns proteintillskott från soja, ris, ärtor och hampa har jag för mig).
Citera
2007-04-09, 17:34
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVD
Köp maltodextrin eller druvsocker om du ska ha det i samband med träning.

Vad har det för funktion i kroppen efter träningen?
Citera
2007-04-09, 17:54
Medlem
spudwishs avatar
Återhämtning såklart. Läste du inte på innan du började träna?

EDIT: Billig sojaprotein http://www.bodybuilding.com/store/now/soy.html
Citera
2007-04-09, 17:57
Medlem
Inlines avatar
Nu vet jag inte hur stor du tänkt att bli, men jag har inga som helst problem med att bygga muskler med vanlig veganmat utan en massa pulver och piller. Det viktiga är att träna hårt och regelbundet och ser till att du får i dig en välbalanserad kost. Mitt proteinintag ligger troligtvis en bra bit under 100 g/dag även när jag tränat hårt (Jag bryr mig inte ens om att räkna så länge jag gör framsteg). Jag strävar inte efter en bodybuildarfysik dock, vilken säkert kräver mer planering. 1.75 m lång och 80 kg tung ifall någon undrar...
Citera
2007-04-10, 09:59
Medlem
schivens avatar
Ingen höjdar-combo dyy... Om inte du vill kasta ut miljarder på kosttillskott, sluta larva dig och börja käka döda djur istället.
Citera
2007-04-10, 10:35
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schiven
Ingen höjdar-combo dyy... Om inte du vill kasta ut miljarder på kosttillskott, sluta larva dig och börja käka döda djur istället.

Denna tråden heter inte "kött eller vegetarisk kost och träning".

Tråden lämpar sig för diskussion om vegetarisk kosthålling och träning, så starta du en egen tråd där du kan gråta ut.
Citera
2007-04-10, 10:45
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schiven
Bättre att tiga och tas för en idiot än tala och undanröja varje tvivel
Citera
2007-04-10, 10:52
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Nu vet jag inte hur stor du tänkt att bli, men jag har inga som helst problem med att bygga muskler med vanlig veganmat utan en massa pulver och piller. Det viktiga är att träna hårt och regelbundet och ser till att du får i dig en välbalanserad kost. Mitt proteinintag ligger troligtvis en bra bit under 100 g/dag även när jag tränat hårt (Jag bryr mig inte ens om att räkna så länge jag gör framsteg). Jag strävar inte efter en bodybuildarfysik dock, vilken säkert kräver mer planering. 1.75 m lång och 80 kg tung ifall någon undrar...

Nä någon bodybuildarkropp är inte målet.
Men du har kanske inte samma bekymmer som jag, då jag trots samma längd som du väger nästan 20 kg mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in