Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-08, 15:09
Medlem
MagisterJanssons avatar
Jag har under den senaste veckan följt med en insändare i en lokaltidning och där förekommer det rätt så skarpa inlägg mot den som har skapat insändaren som jag kallar MRX.

Så, nu har då MRX börjat bli lite nervös och i ett inlägg så skriver MRX bl.a. att "jag vem vem du/ni är" och syftar då på en eller flera personer som har en annan åsikt än just MRX.

Som sagt, en lokaltidning som har ett forum där folk får skriva sina åsikter. Av ren nyfikenhet, varför skriver MRX att "han vet vem det är" när han förmodligen inte har en susning om vem eller vilka personer det är som har en annan åsikt? Rent juridiskt så går det väl till som så att först ska någon göra en polisanmälan innan en ISP ger ut några personuppgifter till MRX...?!

Jag är bara en åskådare av inläggen och har nog egna åsikter men jag vågar inte riktigt skriva nåt inlägg eftersom MRX verkar ha "koll på läget och vem som skriver vad". Vad tror ni och vad är er åsikt om MRX, vet han nåt om de som gör (anonyma) inlägg?
Citera
2007-04-08, 15:14
Medlem
Hkarns avatar
En länk kanske så jag får kolla lite.
Citera
2007-04-08, 15:36
Medlem
MagisterJanssons avatar
http://www.tidningen.aland.net/se/debatt/insandare/nyhet.asp?action=listreplies&boardID=-1&messageID=30156&newsID=14575
Citera
2007-04-08, 15:38
Medlem
Hkarns avatar
Ser tyvär ingen med namnet MRX.
Citera
2007-04-08, 15:44
Medlem
MagisterJanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterJansson
som jag kallar MRX.

I det här fallet Erik Sch****n
Citera
2007-04-08, 16:35
Medlem
_killahs avatar
Tvivlar på att ens har ditt/någons ipnummer från sidan.

Att han sedan vet vem de är pga detta är ytterst otroligt.
Nu vet jag inte hur olika ip-ranges är utdelade på Åland av detta "Ålcom" heller
Ibland kan man ju få brf + lägenhetsnummer i en host. Men som sagt du kan nog lugnt fortsätta snacka
Citera
2007-04-08, 16:49
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterJansson
I det här fallet Erik Sch****n

Ok jag ber om ursäkt men jag tror att den där Erik är en riktig löngnare.
Citera
2007-04-08, 17:02
Medlem
MagisterJanssons avatar
Förmodligen så är han det, en lögnare. Men man börjar ju fundera när nån skriver sådär ... Internetleverantören har ju uppgifter om vem som finns bakom ett ip-nummer men jag förmodar att att någon ska göra en polisanmälan först. Å andra sidan så tror jag att polisen skiter i en anmälan från ett forum, dom har väl annat att göra... ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in