• 1
  • 2
2007-04-07, 03:10
Medlem
Har en diskussion här. Vad är effekten av crack och varför är det så pass sällsynt i Sverige?
Citera
2007-04-07, 03:37
Medlem
anakatas avatar
Eftersom crack är en (oren) form av kokainfribas ger det samma effekter som kokain, men mycket snabbare och intensivare eftersom det röks. Se http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/

Varför det är ovanligt i Sverige - ptja, det handlar om rent kulturella aspekter antar jag. Det har aldrig fått fotfäste helt enkelt.
Dock förekommer det att folk köper vanligt kokain (dvs saltformen) och gör eget crack.
Citera
2007-04-07, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Har en diskussion här. Vad är effekten av crack och varför är det så pass sällsynt i Sverige?
Koka ett gram, ha kul i en timme.

Snorta och ha kul i 4 timmar.

I peru så rökte vi cocapasta under flera dagar.

Cocain sabbar ruset då rökning är en annan grej. typ vaken på heorin och pluss

Om cola kostade en tia grammet så fanns inte stureplan mer, endats La Paz samt en tändare på skånegatan.
Citera
2007-04-07, 03:54
Medlem
Samma fråga på metamfetamin (reservation för stavning)?
Citera
2007-04-07, 04:03
Medlem
anakatas avatar
Citat:
Metamfetamin är jämförbart med vanligt amfetamin i effekten, men är potentare och slår snabbare eftersom det lättare passerar blod-hjärnbarriären (metylgruppen på kvävet ger minskad polaritet).
Helt ovanligt är det inte i Sverige. Anledningen till att amfetamin är vanligast här och metamfetamin i staterna skrev jag en utförlig hypotes om i något tidigare inlägg - kortfattat har det att göra med tillverkningsprocessen och tillgången till de kemikalier som behövs.
Citera
2007-04-07, 04:07
Bannlyst
Citat:
Typ ett snurr som att ta i venen på bra tjack fast man blir sugen på ett bloss varje kvart och man landar bara när din mamma hälsar på dig på kåken i L.A
Citera
2007-06-30, 08:38
Medlem
Citat:

det är nog ganska ovanligt i sverige p.ga det är en rätt så onödig drog.

röka, bli pigg pratglad och generellt speedad med diverse "kung"-känslor, landa efter ca: 15 minuter.

hur kul är det?

min egna erfarenhet av cracket i amsterdam säger: Skitkul

(obs. ej tranceports post. jag använder hans dator.)
Citera
2007-10-18, 02:40
Medlem
Ophidians avatar
Citat:

Dom som röker crack är en helt annan grupp än dom som snortar eller puffar som "vanligt folk".
Crackare håller sig undan o sköter ofta sitt.
Så ovanligt är det faktiskt inte.
Citera
2007-10-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Eftersom crack är en (oren) form av kokainfribas ger det samma effekter som kokain, men mycket snabbare och intensivare eftersom det röks. Se http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/

Varför det är ovanligt i Sverige - ptja, det handlar om rent kulturella aspekter antar jag. Det har aldrig fått fotfäste helt enkelt.
Dock förekommer det att folk köper vanligt kokain (dvs saltformen) och gör eget crack.

Mruuuuh? Att det är i fribasform har väl ingenting med renhet att göra, det är väl bara en reaktion på kokningen?
Citera
2007-10-27, 17:25
Medlem
Varför skulle man ens vilja köra crack?
Citera
2007-10-27, 18:04
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Varför skulle man ens vilja köra crack?

Därför att det, i mina ögon, är skönare än morfin.
Citera
2007-10-27, 22:17
Medlem
Citat:

Delvis, för att renheten av kokain är väll jävligt LÅG, och när man gör crack får man väll det i sin renaste form, och då langarna tjänar mer på att sälja sitt utbankade kokain för tusen kronor, iställetför att göra crack.

Och delvis för att crack helt enkelt inte "slagit till" lika hårt här som i t.ex USA, allt handlar ju om smaksak, och svenska folket föredrar att snorta, då kokain också är mestdels överklass, så är det ju inte speciellt soft att sitta som en pundare med en crack-pipa och röka, som att dra en lina.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in