2007-04-07, 01:45
Moderator
Humbugs avatar
Ibland leker ödet med dig. Du ska knäppa den där perfekta bilden, men någonting händer och den blir inte alls som du planerat. Kanske går någon förbi i bakgrunden, kanske misslyckas du totalt med att fånga det tänkta motivet. En variant av båda exemplen var precis vad som hände undertecknad.
Dessa spontana och oplanerade bilder blir ofta mycket bättre än något du någonsin kunnat arrangera.

För någon månad sedan var jag på konsert i Malung. Hade förföljt en snygg brud med kameran hela kvällen för att kunna få den där perfekta bilden av hennes rumpa. Plötsligt fanns ögonblicket där när hon stod med ryggen mot mig och jag hasade snabbt upp kameran ur fickan och siktade in.
Till saken hör att min kamera inte är av allra bästa modell och har en liten fördröjning i utlösningen så efter att jag tryckt på knappen och kameran börjat fokusera händer plötsligt något uppenbarligen väldigt roligt på scenen.
En ung raggare går också precis då genom lokalen och han får syn på detta och börjar flabba som en stucken säl. Just när han passerar min kamera knäpper jag bilden. Allt går väldigt snabbt och jag hinner inte upptäcka något av det som sker, varken på scenen eller framför kameran. Det var först efteråt när jag tittade på resultatet som jag blir uppmärksammad på vad jag just fångat: En ögonblicksbild, mina herrar!

http://img258.imageshack.us/my.php?image=malung4kx7.jpg

Har ni något eget att dela med er av, gärna med en liten historia om hur den kom till så blir jag sprudlande glad!
Citera
2007-04-07, 22:01
Medlem
Jag fattar inte det roliga? Mer än att raggaren är skitful...
Citera
2007-04-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Jag fattar inte det roliga? Mer än att raggaren är skitful...

Han menar att bilden han tog inte blev som den skulle blivit, inget roligt med det
Citera
2007-04-07, 23:22
Kul bild Jag undrar om tjejen skulle ta samma flaska i tvåan...
Citera
2007-04-08, 10:15
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Han menar att bilden han tog inte blev som den skulle blivit, inget roligt med det

Jepp, det blev ett oväntat motiv. Istället för den vackra flickan fick jag den fula raggaren...
Men lägg också märke till handen till höger. Ser ut som om handen precis har tappat en ölflaska. Längre bak till höger finner vi en annan fnissande människa. Till vänster ser vi en man i röd tröja som ser ut att fullständigt skita i allt som händer.
Bilden är full av liv!
Citera
2007-04-15, 18:21
Medlem
IMPlicits avatar
Jag tittade precis på ett kort jag knäppt på en Audi R8, på MPH-mässan, och fick syn på en snubbe som inte verkar gilla den speciellt mycket.

http://i19.tinypic.com/454d1ko.jpg

Edit: Eller så är han grinig för att han inte har råd med den.
Citera
2007-05-16, 21:30
Medlem
bellstroms avatar
haha, IMPlicit, klockren. han ska sparka skiten ur bilen =D
Citera
2007-05-17, 08:48
Medlem
relativs avatar
Hade det inte varit så sjukt gross, snuskigt och bara helt.. kändisbilder-aktigt att förfölja en brud för att fota hennes rumpa, hade jag skrattat gott Humbug. Men nu fastnade skrattet i halsen.

IMPlicit däremot, haha! Vilken min
Citera
2007-05-19, 23:05
Medlem
Jim Divines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag tittade precis på ett kort jag knäppt på en Audi R8, på MPH-mässan, och fick syn på en snubbe som inte verkar gilla den speciellt mycket.

http://i19.tinypic.com/454d1ko.jpg

Edit: Eller så är han grinig för att han inte har råd med den.

Äh kom igen, syns ju tydligt att huvudsyftet med bilden egentligen var att du ville få en najs view av röven på killen till vänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in