2007-04-12, 13:20
Medlem
Inte var det ett misslyckande heller (saxat från hennes blogg):

"Tuff test och enligt många ett "misslyckande", men jag ser anser att det inte inte finns några misslyckande så länge man gör sitt bästa och försöker..." Stämmer visserligen i många sammanhang, men kanske inte just i detta.

"Jag är personligen tacksam över att "slumpen" (som inte finns) inte gjorde så att en till två böcker var rätt, det hade känts förnedrande, som om det bara var en slump, en lyckoträff och inget jag klarade av för det fanns 36% till att få en bok rätt och 18% för att få två böcker rätt."

Mvh:
Thomas
Citera
2007-04-14, 23:14
Medlem
Bloodstones avatar
Det oerhörda och som gick folk helt förbi är ju att hon just inte kunde pricka en enda rätt, det måste vara mindre än en på miljonen att lyckas med den bedriften, inte ens om man på måfå med bindel för ögonen slängde runt böckerna skulle man lyckad med att missa dem alla. Helt fantastiskt!
Citera
2007-04-15, 12:20
Medlem
Chis avatar
Såg inte programmet men som jag förstår var det verkligen dåligt att hon inte prickade in en enda bok rent atatistiskt men jag förstår faktiskt inte hur det var ett test i tarot. Såvitt jag vet kan man inte leta upp saker med tarot med tarot hittar man svar och vägledning i livsval, du kan inte leta efter borttappade saker med korten. Pendel däremot hade nog funkat med en pendel kan du leta efter saker. Testet var korkat och Ylva var korkad som gick med på ett sånt test och faktiskt förstör och gör att tvivlare får vatten på kvarnen när det gäller spådom och det övernaturliga. Ylva bör hålla sig i sina skogar, hon brukade vara seriös och duktig men hon har fått stjärnor och dollartecken i ögonen och hon låter käften glappa frö mycket. Hennes övertro på sig själv gör att hon misslyckas med all rätt, man får aldrig tappa sin ödmjukhet varken mot männskligheten eller andevärlden.
Citera
2007-04-15, 20:15
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Det oerhörda och som gick folk helt förbi är ju att hon just inte kunde pricka en enda rätt, det måste vara mindre än en på miljonen att lyckas med den bedriften, inte ens om man på måfå med bindel för ögonen slängde runt böckerna skulle man lyckad med att missa dem alla. Helt fantastiskt!
Sannolikheten för att ha alla fel är ungefär 37%. Alltid roligt med folk som uttalar sig om saker utan att ens ha lite koll.
Citera
2007-04-15, 20:52
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Sannolikheten för att ha alla fel är ungefär 37%. Alltid roligt med folk som uttalar sig om saker utan att ens ha lite koll.

Själv tycker jag det är roligare med folk som inte har humor överhuvutaget.
Citera
2007-04-16, 11:33
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Själv tycker jag det är roligare med folk som inte har humor överhuvutaget.
Hehe, touché.
Citera
2007-04-17, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulltext
Jag tror inte på Tarot (eller andar) men jag köper faktiskt hennes förklaring. Hur ska hon kunna känna in böckerna när hon absolut inte hunnit läsa dem? Oavsett om det är mambo jambo eller inte så var ju testet orättvist.

Ett nytt test borde göras med för henne kända böcker så kanske hon kan få något rätt åtminstone

Fast hon hade ju føre testet sagt att hon skulle klara detta, alltså hade hon sjælv godkænt sjælva testupplægget. Då ær det lite pinsamt att komma med sådana bortførklaringar efteråt menar jag.

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-17, 19:39
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast hon hade ju føre testet sagt att hon skulle klara detta, alltså hade hon sjælv godkænt sjælva testupplægget. Då ær det lite pinsamt att komma med sådana bortførklaringar efteråt menar jag.

Dr Tinnitus

Pinsamt värre att han fortfarande har efterföljare
Citera
2007-04-19, 18:21
Medlem
brianmolkos avatar
äh låt henne lura folk om hon nu gör det, en del andra lurar ju folk med en massa märken så ... fast de utsäder medmänniskor sen genom att visa att de blivit lurade
Citera
2007-05-10, 01:45
Medlem
"boris"s avatar
Jag tror jag dör! Finns det verkligen sådana här personer?

en roligaste förklaringen till fiaskot skrev signaturen Mentis i går på ett diskussionsforum för new age-flummare:
”En slutsats kan ju bli att ’andra sidan’ medvetet sabbade tarotkvinnans testresultat för att få henne att fatta att sånt där förnedrande och i andliga sammanhang totalt meningslöst dravel ska man undvika”.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1040826,00.html
Citera
2007-06-08, 21:03
Medlem
itys avatar
hennes hemsidor verkar borta från nätet nu.... eller är det bara en tillfällighet...
Citera
2007-06-17, 00:18
Bannlyst
Tja....

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Är det bara jag som inte hittar rätt tråd?
Satt med njutning och såg Insider i går kväll.
Ylva Trollstjärna!
Vilken jävla sopa!
Henne håller folk med ekonomiska resurser när hon inte ens kan klara av att hitta rätt på en en bok av femton i testet??
Skäms ni inte som gått på hennes bluffade?

....Hon var inget bra exempel. Det kan jag hålla med om och tyvärr förstör ryktet för de som jag faktiskt tror är äkta.
Men sedan skall man också komma ihåg att "Insider" är ett av de mest vinklade program som finns och Robert Aschberg mår så gott då han får nedgöra vissa kategorier av människor som han personligen har något ont öga till.
Att det är vinklat är verkligen sanning. Ett s.k realityprogram /vill dock inte säga vilket/ ville få tittarna att tro det var så äkta och så var allting arrangerat så det skulle bli bra TV. Någon låtsades komma från jobbet, men hade bara stått i hallen och inväntat sin tur. Låtsades de hade problem med något specifikt, men blev uppmanade att låtsas det var så. Naturligtvis stod Strix Television bakom alltsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in