2007-04-07, 19:50
Medlem
Duerfians avatar
Det är väldigt enkelt. Hon klarade inte av att göra det hon påstod sig kunna göra med sina tarotkort. Hon misslyckades kapitalt. Den mest logiska slutsatsen är att hon och hennes tarotkort besitter inga övernaturliga förmågor alls.

Eftersom Sverige är relativt tätpopulerat av idioter kommer hon säkert kunna försörja sig som tarotläsare/lärare i framtiden ändå.
Citera
2007-04-07, 20:23
Medlem
StigAllans avatar
Trollkärringen sitter tydligen och är alldeles förtvivlad nu när hennes ekonomiska grund blivit rubbad, enligt bloggen så tror stollan på fullt allvar att det inte är något fel på tarot.
Dom är elaka!
Tycker hon och sedan ska alla mindre begåvade fortsätta att ge henne av sina pengar.
Spöstraff för såna som hon bör återinföras!

Enligt Ratsit!
Ylva Faith Kettysdotter Trollstierna har inte tjänat en endaste krona på grund av tjänst.
Däremot så har hon erhållit 19 kr i inkomst, troligt ränta.

Kärringstackarn är antagligen uppvuxen i ett matriarkat där samtliga fruntimmer höll på att fåna sig med trolleri och häxkonster.
Antar det på grund av hennes uberkvinnliga namn.
Citera
2007-04-08, 01:49
Medlem
snapcases avatar
Den underligaste är att hon inte fick NÅN träff. Jag och sambon testade samma sak med spelkort efter programmet. Både hon och jag fick in 2-3 slupmässiga träffar på varje försök. Vi hade ju iofs inga tarotkort som vägledde oss
Citera
2007-04-08, 06:33
Medlem
Programmet var ju fantastiskt! Snacka om att fastna med skägget i brevlådan.
Citera
2007-04-08, 11:53
Medlem
Shrink in spes avatar
Någon som vet om programmet går att se någonstans online?
Har letat, men hittar inget än..
Citera
2007-04-08, 12:13
Medlem
Kuggarns avatar
Verkligen en imponerande bedrift att lyckas gissa fel på samtliga böcker. Hon har omvänt mig. Endast en övernaturlig kraft kan ha hjälpt henne att missa samtliga.
Citera
2007-04-08, 12:15
Medlem
Relays avatar
Tycker det är ett nederlag att en komersiell kanal visar smörjan.
Citera
2007-04-08, 13:31
Medlem
ants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Den underligaste är att hon inte fick NÅN träff. Jag och sambon testade samma sak med spelkort efter programmet. Både hon och jag fick in 2-3 slupmässiga träffar på varje försök. Vi hade ju iofs inga tarotkort som vägledde oss
Killen från Humanisterna sa att det var 33% chans att få en träff, så allt var väl helt i sin ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Shrink in spe Någon som vet om programmet går att se någonstans online?
Har letat, men hittar inget än..
Tror det är denna: http://thepiratebay.org/tor/3656840/Insider.S10E08.SWEDiSH.PDTV.XviD-ST
Citera
2007-04-08, 13:38
Medlem
swebarbs avatar
Haha ja det var verkligen kul att se kärringen live inte pricka en enda.. jag hade för fan kunnat säkertk lara pricka 1-2 stycken kanske oddsen var ju inte så tokiga för dom 3 första.. rätt otroligt 34 år men hon klarade alltså inte en enda sen blabla när sista boken var fel så sa hon ju att hon att om hon läst några böcker skulle hon få bättre resultat.

Älskar insider när dom gör såna där idioter till totalt åtlöje.. kan inte tänka mig hon lär få många kunder efter det där.
Citera
2007-04-10, 22:04
Medlem
milfhunters avatar
Men hon kanske bara hade en dålig dag!Det kan väl alla ha herregud!!!
Dessutom hade hon ju inte läst böckerna.Klart att tarotkortena inte funkar på olästa böcker

Sen att hon glömde att tala om det innan,det är väl en världslig sak!

Sen ska man inte tro på allt man ser på tv!Den där Aschberg det är en slug typ!Det skulle inte förvåna mig om han hade sin polare fylking där.
Gert kommer in vid lämpligt tillfälle gör den berömda helikoptern för att distrahera trollpackan,och då passar Robban på att flytta om lådorna!!!

Jag ger mej f-n på att det gick till på det viset!Hur kan hon annars inte haft ett enda rätt???

Näe gör om testet och låt packan läsa böckerna först så hon har en sportslig chans att lyckas!

Sen vill jag ha Janne Josefson och den där statligt anställda gubben dom hade på bingolotto, som kolla så dom små svinen inte fusktryckte när dom skulle snurra på hjulet som kontrollanter..

Under dessa premisser är jag övertygad att resultatet blir helt annorlunda!
Citera
2007-04-10, 23:12
Medlem
BlackMetals avatar
Hör någorlunda till ämnet så prövar o lägga in det här, såg någon bullshit på sexan när de debunkade tarot ?

De gjorde så att de kallade dit tre kända tarotläsare som inte visste om att någon annan var där. Alla skulle läsa samma man men denna mannen uppträdde olika varje gång:

En gång uppträdde han som arbetslös alkoholist.
En gång uppträdde han som upptagen affärsman.
En gång uppträdde han som familjefader.

Väldigt kul, för dessa tarotläsare beskrev honom och hans framtid exakt som det han spelade att han var. Tarotkorten ser väl igenom förklädnader ? Dom förklarar ju ändå framtiden.

Tyckte själv detta var ett ytterst smart sätt att debunka hela tarotrörelsen.
Citera
2007-04-10, 23:38
Medlem
fulltexts avatar
Jag tror inte på Tarot (eller andar) men jag köper faktiskt hennes förklaring. Hur ska hon kunna känna in böckerna när hon absolut inte hunnit läsa dem? Oavsett om det är mambo jambo eller inte så var ju testet orättvist.

Ett nytt test borde göras med för henne kända böcker så kanske hon kan få något rätt åtminstone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in