Vad anarkism är
Vad kan man inte g0ra? Vilken pucko fraga? VAD E DET F0R EN JAAAVLA IDIOT SOM FRAGAR SIG SA? F0R HELVETE?
Du kan inte r0ka en holk po stan. Pappa-staten har bestamt vilka berusningsmedel som ar olagliga. Pappa-staten har omyndigf0rklarat hela sverige. Du maste betala sa mycket pengar i skatt till staten som staten sager att du ska betala. Du maste vara overens med den svenska lag-texten (som nagra gubbar (ibland idioter) f0rfattat under seklernas gang, annars sa tar statfan dig i nacken o sager att nu sa ska du sitta haktad o sen ska du till finkan. Du blir inprantad en massa skitsnack fran liten till stor om att staten e bra, statliga skolan e bra (den statliga skolan i sverige ar faktiskt bra;-( ) , att polisen e till f0r att skydda DIG, att vi har yttrandefrihet i sverige (sedan nar da?) i stort sett sa ar .ñ.. det pa statens villkor som allt sker ifran att k0pa en kaka till att starta ett bolag.
Anarkism innebar (eller rattare sagt total-anarkism) ettsamhalle dar alla far skydda sdig sjalva, skota sig sjalva... ingen renhallning, sonderfall, mass-arbetsloshet, ekonomisktf0rfall och allt annat mojligt som vi inte 0nskar...
DARF0R: Fungerar inte totalanarkism, lika lite som kommunism, eller andra skrap ideologier.
Men, genom att anarkister skapar debatt, protesterar och likndande, sa f0rbattras samhallet steg f0r steg. jamf0r med... tja en internet sida som hackas gang po gang, varje gang den hackas sa f0rbattras sakerheten, hyackaren maste bli battre f0r hacka den igen, nar den e hackad maste sidan f0rbattras osv.. daligt exempel kanske, men sa e de me allt. brottslingar finner nya metoder - polisen utreder bettre... brottslingar forcerar polisens nya metoder.. osv JA, NI FATTAR!
Darfor e det i h0gsta grad nyttigt f0r ett samhalle med anarkister, vilka e da anarkisterna? f0rslagsvis de som e missnojda. Jag personligen drar mig inte f0r att g0ra skrupell0sa affarer, lura f0rsakringsbolag... k0pa st0ldgods... r0ka brass, skita i om jag har skulder, be snutar och andra uniformsbekladda fanskap dra at helvete och mycket mer. (Dock far aldrig oskyldiga hamna i klam)
Detta ar den storsta skillnaden mellan individer, att sedan nagon skulle vara mer eller mindre vard ... bah, i pengar eller vada? e ju snarare kapitalism.... Det ar ju ett faktum, behovs vel inte kampas f0r? F0r mig ar varenda individ lika vard, svaltande i afrika eller stenrikaffarsman... i mannisko-varde... att anarkism skulle vara grymhet e bajs-prat. OCH DU som i b0rjan sager att du inte kan nagot om anarkism..??? (??).. Bara det e en poang... G0r vad du vill, tyck vad du vill! - om du skapar din egna ideologi efter dessa riktlinjer sa e du anarkist hehehe
/LuCa! - bUSPOJK