2007-07-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delpero
Hade fortfarande bud på mitt budkonto och bestämde mig för att lägga på alla nummer på en nintendo Wii. Buden kostade mig ca 1500 kr, värdet på Wiin var ca 3000kr. Fick beskedet att jag vunnit auktionen. Men fortfarande idag väntar jag på min vinst. Det är nu mer än 8 veckor sedan jag vann den!Har mailat bidme 3-4 gånger å de säger att den ska komma. Givetvis fattar jag att de bluffar totalt!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Bidme.se Allmänna villkor
Frakt
Vinnaren av en auktion bekostar frakten.
Auktionsobjektet levereras inom 2-8 veckor from. att fakturan är betalad. Ibland går det betydligt snabbare och vi strävar hela tiden efter att vara så snabba som möjligt.
Källa: http://www.bidme.se/bidme/villkor.asp
Vet inte vad det är för faktura men kan detta kanske vara nog för en polisanmälan?

En fråga bara:
De säger att
Citat:
Bidme.se är inte återförsäljare av några produkter som auktioneras på Bidme.se.
men säger även att man inte betalar vinstskatt för att varan är, genom budet, köpt av Bidme. Motsäger inte det här sej självt då en återförsäljare är:
Citat:
företag som säljer produkter som tillverkats av andra till senare led i tillverknings-, distributions- och konsumtionskedjan.
Citera
2007-07-25, 22:05
Medlem
JazzforMiless avatar
Gjorde inte veckorevyn en liten artikel om en tjej som vunnit en bil på bidme (eller liknande sida)?
Citera
2007-07-25, 22:38
Medlem
aoos avatar
Läser du VR?

Faktiskt så såg jag det också

Fast det var i danmark, hon vann en Mini Cooper cab tydligen, fanns även uppgifter om att flera andra hade vunnit tex. lägenheter!
Citera
2007-07-25, 23:39
Medlem
Pajasar, nu har jag bara skummat igenom tråden lite snabbt, så jag kanske öppnar käften för tidigt. Men ni verkar vara ena jävla fån för att ha lyckats ruska ut så mycket info om bluffen och sedan ge upp för att "ni försökt så mycket att kontaka AB och Expressen". Är dessa två de enda medierna i Sverige?
Citera
2007-07-26, 01:26
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoo
Läser du VR?

Faktiskt så såg jag det också

Fast det var i danmark, hon vann en Mini Cooper cab tydligen, fanns även uppgifter om att flera andra hade vunnit tex. lägenheter!

Får väl skylla på att jag läser allt som kommer innanför dörren.

Så det var i Danmark, men det måste ju vara något liknande hursom.
Citera
2007-07-26, 02:45
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Har nån ens försökt kontakta en seriös tidning??

Det verkar inte behövas

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.115036

/#LOUDmouth#
Citera
2007-07-26, 12:31
Medlem
zitromaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det verkar inte behövas

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.115036

/#LOUDmouth#

Hehehe detta kommer bli intressant. Hakar några andra medier på?
Citera
2007-07-28, 10:09
Bannlyst
har läst igenom hela tråden nu!
Grymt att du trådskapare orka rlägga energi på detta och ta reda på all information.

1. bidme.se design och script är totalt jävla värdelösa.
2. http://bidme.se/bidme/laegsta-bud.asp?budID=611&ref=
vart står det information om bilen? jag vil linte bjuda flera tusen på en bil jag inte vet nånting om ja jag vet att google finns men alla fattar inte att google är ens vän.
3. Om det är ägarna av billigacigg.se så har jag pratat med han i telefon.
Jag hotade han ett X antal gånger och han la på luren jag ringde upp och fortsatte för jag hade inte fått mina varor skickade på flea månader ( 2 och en halv månad trots betlaning till deras BG konto i förskott ) ( 10 månader sen )
till slut hotade nån av dom mig genom att ringa upp mig att ringa polisen eller göra hembesök.
men inget hände
dom var även mycket otrevliga när jag i början mailade dom angående mnia ciggaretter.
Har tyvärr inte historiken kvar då jag sålt hemsidan och webmailen följde med där.

kan inte bara någon hacka billigacigg och bidme ?
Om det är nån som vill hacka sidan kan jag jätte gärna hjälpa till med en Ddos attack
Citera
2007-07-29, 12:13
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av respekt
har läst igenom hela tråden nu!
Grymt att du trådskapare orka rlägga energi på detta och ta reda på all information.

1. bidme.se design och script är totalt jävla värdelösa.
2. http://bidme.se/bidme/laegsta-bud.asp?budID=611&ref=
vart står det information om bilen? jag vil linte bjuda flera tusen på en bil jag inte vet nånting om ja jag vet att google finns men alla fattar inte att google är ens vän.
3. Om det är ägarna av billigacigg.se så har jag pratat med han i telefon.
Jag hotade han ett X antal gånger och han la på luren jag ringde upp och fortsatte för jag hade inte fått mina varor skickade på flea månader ( 2 och en halv månad trots betlaning till deras BG konto i förskott ) ( 10 månader sen )
till slut hotade nån av dom mig genom att ringa upp mig att ringa polisen eller göra hembesök.
men inget hände
dom var även mycket otrevliga när jag i början mailade dom angående mnia ciggaretter.
Har tyvärr inte historiken kvar då jag sålt hemsidan och webmailen följde med där.

kan inte bara någon hacka billigacigg och bidme ?
Om det är nån som vill hacka sidan kan jag jätte gärna hjälpa till med en Ddos attack
Intressant, berätta gärna mer om dina erfarenheter med billigacigg.se.
Vad kallade han sig för i telefonen?
Vad hade de för ursäkter?
Ja, berätta gärna mer!

Att göra en DDOS attack mot sidan är inte direkt ett av de smartaste dragen man kan göra.
Kul att du läste igenom tråden och jag antar att du har läst den andra tråden också? http://www.flashback.org/showthread.php?t=519402
Citera
2007-07-30, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Intressant, berätta gärna mer om dina erfarenheter med billigacigg.se.
Vad kallade han sig för i telefonen?
Vad hade de för ursäkter?
Ja, berätta gärna mer!

Att göra en DDOS attack mot sidan är inte direkt ett av de smartaste dragen man kan göra.
Kul att du läste igenom tråden och jag antar att du har läst den andra tråden också? http://www.flashback.org/showthread.php?t=519402

japp har läst den tråden också men valde att skriva här.
i telefonen kallade han jag pratade med för peter och andra gången för johan med samma röst.
tänkte inte så mycket på det vid det tillfället för jag vara bara upprörd.

Deras ursäkter var att dom hade problem med sina leverantörer.
jag frågade ett X antal gånger om dom fått betalningen?
Ja det hade dom och det kunde min bank bekräfta.

"men köp ciggaretter till mig då i estland eller lettland eller var fan ni befinner er och skicka dom det kan inte kosta många kronor behåll allt som blir över."

men det ville inte dom heller.

Jag började småhota dom med att söka upp ägaren för sidan samt handelsbolaget och göra ett besök med några goda vänner.

Kom du vi har också goda vänner

det var det sista samtalet då och då bad johan & peter ? mig om mitt telenummer han skulle ta ett allvarligt snack med mig.

då svarade jag har du inte det ? kolla mitt konto hos er

han blev bara tyst men han fick det direkt i luren endå.

Veckorna gick och jag fick ciggaretterna till slut som sagt dom smakade inte alls som marlboro på ica.

tänkte returnera dom till dom men orkade inte.

En vecka ungefär efter jag fått mina cigaretter så tog dom bort mitt konto på billigacigg.se

Hängde ut dom på min hemsida nån vecka sen + andra företag.
men tyvärr har jag lagt ner projektet och alla filer är raderade tom från databasen
Citera
2007-07-30, 10:10
Medlem
Haha! Vilken soppa.

Men du fick dina cigg till slut iaf?

Är denna sidan ngt du kan gå i god för?
Citera
2007-07-30, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilagul
Haha! Vilken soppa.

Men du fick dina cigg till slut iaf?

Är denna sidan ngt du kan gå i god för?

ja det fick jag nästan två månader efter beställning + mycket tjafs.
vad menar du med gå i god för ? förstår inte riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in