Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-14, 14:14
Medlem
Christian Lärka känner jag till. Han bodde 2 hus ifrån mig och höll på med mycket såna saker på nätet. Han var ganska känd ett tag som spammare (det är han fortfarande iofs). Han stack från Sverige med en jävla massa skulder å nu blåser han folk från Estland istället.

Det skulle inte förvåna mig om allt detta ni skriver stämmer för allting stämmer in på det han brukade göra förr....tydligen fortfarande...
Citera
2007-08-14, 17:30
Medlem
rdjs avatar
http://www.idg.se/2.1085/1.116315 Intervju med Bidme.se-hackaren
Citera
2007-08-14, 18:34
Medlem
pockis avatar
Jag undrar var dom egentligen är baserade, eftersom addressen verkar vara 'falsk'*, och deras företagsnummer verkar vara falskt.
Hur som helst, lotterier är precis lika olagliga här England, så om dom trots allt är här så hjälper det inte speciellt mycket om nån verkligen vill ge sig på att sätta dit dem.

*Jag åker förbi stället dom har uppgett som address varje vecka, plus att vårat hostingcentre ligger runt knuten, så jag skulle kunna kolla vad som egentligen finns där.
Tyvärr är det ett område där man inte riktigt vill gå utan skyddsväst, så jag vet inte om jag har lust...
Citera
2007-08-14, 23:23
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Jag undrar var dom egentligen är baserade, eftersom addressen verkar vara 'falsk'*, och deras företagsnummer verkar vara falskt.
Hur som helst, lotterier är precis lika olagliga här England, så om dom trots allt är här så hjälper det inte speciellt mycket om nån verkligen vill ge sig på att sätta dit dem.

*Jag åker förbi stället dom har uppgett som address varje vecka, plus att vårat hostingcentre ligger runt knuten, så jag skulle kunna kolla vad som egentligen finns där.
Tyvärr är det ett område där man inte riktigt vill gå utan skyddsväst, så jag vet inte om jag har lust...
Det hade varit kanon om du gjorde det!
Eftersom du bor i närheten så är det ju ännu bättre, gör oss en tjänst och kolla läget, men införskaffa skyddsväst först, du vet ju inte ifall Lärka och hans gäng finns bland knutarna...
Citera
2007-08-21, 13:47
Medlem
Skönt att det hänt nåt i pressen nu
har haft misstankar mot dem länge
men misstankarna mot bidster.com och lägstabud.com stämmer inte. Jag är själv en av dem som vinner ofta på bidster och lägstabud har jag också vunnit på två gånger. Så det kan ni släppa iaf
Citera
2007-08-21, 19:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi
Skönt att det hänt nåt i pressen nu
har haft misstankar mot dem länge
men misstankarna mot bidster.com och lägstabud.com stämmer inte. Jag är själv en av dem som vinner ofta på bidster och lägstabud har jag också vunnit på två gånger. Så det kan ni släppa iaf

Haha okej...
Nu ska jag lära dig en sak om FB: om det glider in en kille i en tråd och försvarar nåt, då krävs det mer än 2 inlägg i bagaget för att övertyga, okej?
Men bra försök!
Citera
2007-08-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Haha okej...
Nu ska jag lära dig en sak om FB: om det glider in en kille i en tråd och försvarar nåt, då krävs det mer än 2 inlägg i bagaget för att övertyga, okej?
Men bra försök!

jaja, jag brukar sitta här och läsa. Men okey. bidster och lagstabud är också skit. Känns det bättre?
Citera
2007-08-21, 21:25
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi
jaja, jag brukar sitta här och läsa. Men okey. bidster och lagstabud är också skit. Känns det bättre?

Du vill inte förstå alltså?
Okej, då ska jag ta det långsamt: om ett kontroversiellt ämne dryftas här och det dyker upp en nyreggad som försvarar vad det nu handlar om, då krävs det ju inte allt för mycket vare sig fantasi eller konspirationsteori för att misstänka att det kan handla om nån som har ett egenintresse i detta.
Klarare nu?
Citera
2007-08-21, 21:29
Medlem
Citat:
Okej, då ska jag ta det långsamt: om ett kontroversiellt ämne dryftas här och det dyker upp en nyreggad som försvarar vad det nu handlar om, då krävs det ju inte allt för mycket vare sig fantasi eller konspirationsteori för att misstänka att det kan handla om nån som har ett egenintresse i detta.
Klarare nu?

jag förstod mycket väl vad du menade
jag är dock inte nyreggad
Citera
2007-08-22, 21:47
Medlem
Citat:
Klarare nu?

Handlar mer om att du har problem och tror direkt någon talar väl om saken i frågan så är dom allierade. Och inte tvärtom, väx upp i stället..
Citera
2007-08-22, 22:22
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmarenAB
Handlar mer om att du har problem och tror direkt någon talar väl om saken i frågan så är dom allierade. Och inte tvärtom, väx upp i stället..

Snarare realistisk och icke-naiv efter att ha levt några år, men tro vad du vill.
Häromkring har det hänt både en och två gånger att folk smugit in och förklarat att alla har fel och sen blivit avslöjade, men det är nog bara jag som är paranoid...eller inte.
Vi lär väl få se om ett tag hur det egentligen låg till med den här härvan.
Citera
2007-08-23, 03:01
Medlem
Citat:
Snarare realistisk och icke-naiv efter att ha levt några år, men tro vad du vill.
Häromkring har det hänt både en och två gånger att folk smugit in och förklarat att alla har fel och sen blivit avslöjade, men det är nog bara jag som är paranoid...eller inte.
Vi lär väl få se om ett tag hur det egentligen låg till med den här härvan.

Visst finns det personer som registrerar konton och talar väl om företag, har hänt och kommer troligtvis alltid hända. Inget jag förnekar på något plan..

Men för den delen kan man inte anklaga ALLA! som skriver en gnutta gott om något företag och har mindre än 500 poster/1 års medlemskap eller liknande. Det fungerar inte.. Och jag har vart medlem på Flashback ganska länge (andra användare) Och av det kan jag nog säga att det finns rötägg i båda lägren..

Jag tror det brukar heta OSKYLDIG TILLS MOTSATSEN BEVISATS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in