2007-04-05, 17:19
Medlem
Jag behöver köpa en skimmer, ni vet en kortläsare/kortskrivare med programvara för kopiering av passerkort, kopieringskort, kreditkort osv.

Var hittar man en billig och pålitlig leverantör?

(JA, jag har sökt bland trådarna på FB, JA, jag har sökt med Google, NEJ jag är hyfsat tekniskt bevandrad men tack vare en längre tids bortavaro har jag inte så bra koll längre. Uppdatera mig please.)
Citera
2007-04-05, 18:45
Medlem
octanes avatar
http://www.tyner.com/magnetic/msr_206_reader_writer.htm
Citera
2007-04-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av octane
http://www.tyner.com/magnetic/msr_206_reader_writer.htm

Tack! Skall inhandlas så snart som möjligt! Alltid bra att ha då kopiefirman runt hörnet kör med magnetkort man fyller på med pengar.
Citera
2007-04-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Tack! Skall inhandlas så snart som möjligt! Alltid bra att ha då kopiefirman runt hörnet kör med magnetkort man fyller på med pengar.

Och du är säker på att de fyller på kortet med pengar? Det verkar ju urkorkat, så skulle jag aldrig göra. Jag skulle ha kortnumret och antalet sidor kvar i en databas, och då skulle skimmers vara värdelösa. De kopierar ju bara kortnumret, och eftersom databasen innehåller antal sidor du har på kortet så får du ändå inte fler sidor "gratis" bara för att du kopierar kortet.
Citera
2007-04-07, 10:03
Medlem
vad kan man exakt göra med en skimmer?
Citera
2007-04-07, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ivan10
vad kan man exakt göra med en skimmer?

Den läser "koden" i magnet remsan. Sedan för man över "koden" till en tom magnet remsa.
Citera
2007-04-07, 18:01
Medlem
Lånar tråden lite till liknande..

Något förslag på var man kan köpa sådan som läser / skriver till "chipet" på kort som har sådana som t.ex. på Boxerkort / kreditkort
Citera
2007-04-07, 18:49
Bannlyst
Golfklubben har chipp-kort till Driving Range Automaten. Skulle man kunna fuska lite där med en Skimmer?

EDIT: Fy hel**te vad dyrte de var.
Citera
2007-04-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Var försiktiga med vad ni diskuterar...

jag vill bara vet var man kan köpa en sådan för att jag funderar på att testa att ha sådana kort med chip och läsare till ett system som är under utvecckling.

har inget annat syfte med det
Citera
2007-04-07, 21:25
Medlem
RollerBoySEs avatar
Jag vill bara påminna om följande:
Citat:
1.02. Marknadsföring av piratkort är förbjudet
Diskussioner om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter. Den som postar reklam för piratkort, länkar till relaterade webbsidor eller på annat sett "marknadsför" utrustning eller information i detta ämne riskerar att bli automatiskt bannlyst från forumet, utan varning.
Diskussioner om streamad tv över Internet, i syfte att få tillgång till betaltjänsterna på illegal väg, är inte heller tillåtet.
Det är tillåtet att kritisera förbudet mot piratkort och avkodning av tv-signaler, men inte att teoretiskt diskutera hur man använder sig av dessa tjänster.
Bakgrunden är en rättegång i Marknadsdomstolen där Flashback i september 2003 dömdes att betala 218 562 kronor i rättegångskostnader. Enligt Marknadsdomstolens dom är denna form av diskussioner inte tillåtna i Sverige. Flashback har dessutom tilldelades ett vite på ytterligare 400 000 kronor, ifall man skulle bryta mot beslutet.

/Mod
Citera
2015-10-11, 08:00
Bannlyst
Gör en egen? Inte så svårt. Mp3 och en minikamera bara så äre klart

Brukar själv sälja på darknet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem