2007-04-05, 14:31
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Sitter tyvärr med win XP. Flera gånger per dag kommer det upp olika små djävla kukrutor i fältet nere vid klockan. En del informerar om att det finns uppdateringar, en del talar om annan skit. Men värst är när man gör en utskrift, då kommer en rutdjävel upp och talar om att dokumentet skickades till skrivaren, duh!? Kukrutorna försvinner ju i vissa fall inte förräns man klickat i krysset på dem. Idioti!

Hur får man bort skiten?

Jag vill bara att datorjäveln håller käften och gör som jag vill, utan att informera om oväsentligt skit!

Jag börjar fan bli präktigt förbannad på detta nu!
Citera
2007-04-05, 14:46
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Sitter tyvärr med win XP. Flera gånger per dag kommer det upp olika små djävla kukrutor i fältet nere vid klockan. En del informerar om att det finns uppdateringar, en del talar om annan skit. Men värst är när man gör en utskrift, då kommer en rutdjävel upp och talar om att dokumentet skickades till skrivaren, duh!? Kukrutorna försvinner ju i vissa fall inte förräns man klickat i krysset på dem. Idioti!

Hur får man bort skiten?

Jag vill bara att datorjäveln håller käften och gör som jag vill, utan att informera om oväsentligt skit!

Jag börjar fan bli präktigt förbannad på detta nu!

Haha!

Kontrollpanelen -> Säkerhetscenter -> Hantera säkerhetsinställningar för automatiska uppdateringar -> Inaktivera automatiska uppdateringar.
Citera
2007-04-05, 14:49
skönast idag ;D
Citera
2007-04-05, 14:49
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Problemet är ju att jag redan valt att datorfittan ska installera all sån skit automatiskt. Varför i helvete ska då bajset informera mig om det? Men värst är alla andra rutor....kuuuuuuuuuuuk!
Citera
2007-04-05, 15:03
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Problemet är ju att jag redan valt att datorfittan ska installera all sån skit automatiskt. Varför i helvete ska då bajset informera mig om det? Men värst är alla andra rutor....kuuuuuuuuuuuk!

Haha! Du har valt att den ska tala om för dig när det finns nya uppdateringar att hämta eller när dessa skall installeras. Det går stänga av i säkerhetscentret.
Citera
2007-04-05, 15:08
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Mummel....

Men skrivaren då, eller kan man inte bara ändra nått skit i registret så ALLA jävla inforutor bara DÖR! (Eller kanske poppar upp, men försvinner efter X sekunder)
Citera
2007-04-05, 15:34
Medlem
Killuskys avatar
Prova XP-AntiSpy. http://www.xp-antispy.org/
Det finns en inställning som du kan bocka för: "don't show BaloonTips anymore"
Du bör bli av med lite av skräpet i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in