• 1
  • 2
2007-04-05, 13:45
Medlem
pastorns avatar
Det tycks vara ett fenomen i tiden att censurera youtube. I går var det dags för Thailand att blockera youtube efter att någon lagt upp en parodi på den thailändska kungen.

http://www.ft.com/cms/s/f98243c2-e27...b5df10621.html
Citat:
The YouTube video that almost certainly prompted authorities to block the site features a slide show of pictures of the king defaced with crudely drawn electronic graffiti, with the images set to tinny martial music.

[...]

The government’s move to block the site late on Tuesday night comes amid a rapid rise in the number of blocked websites in Thailand, as the military struggles to prevent Thaksin Shinawatra, the marketing and technology-savvy exiled former prime minister, from using the internet to reach out to his supporters, and remain in the public eye.
Citera
2007-04-05, 14:02
Medlem
Teichmanns avatar
Jag skulle vilja se filmen.

Stör mig på den där kungen, eller snarare att man inte får kritisera honom/monarki.
Citera
2007-04-05, 14:42
Medlem
FreeThinkers avatar
Thailand har under århundraden varit en extremt rasistisk förtryckar regim. Fast någon Svenk backpacker som varit i Thailand i några veckor kommer väll "rätta" mig och berätta hur fantastiska alla dessa timida budister är.
Citera
2007-04-05, 17:13
Bannlyst
jag gillar Asien, fina länder med en bra religion. Men att förbjuda youtube på grund av kungen visar att dom fortfarande är lite väl hårda. Visst ska man inte håna sin kung, men hur många filmer på youtube handlar om att håna thailands kung? det drabbar ju dom thailändare som vill se musikvideos eller stuntklipp.
Citera
2007-04-05, 19:21
Medlem
fractal inhalers avatar
Ska ta en skärmdump på bilden i AB, som lär få en Diplomatisk varning från
deras ambassad eftersom dom publicerar den.
Tapetserar man nätet med den så kommer Thailand blockera hela Internet
till slut
Citera
2007-04-08, 11:24
Medlem
Moets avatar
Det lustiga är att de/vi anser sig vara en demokrati.

1. De (juntan) censurerar allt som inte faller de i smaken.

2. De ha inte folkvalt styre.

Skrattar alltid högt när jag spelar turist och de säger att de ska till café demo near DEMO-CRAZY MONUMENT. Tidigare har jag trott att det är en uttalsmiss men det kanske det inte alls är i slutändan....

Saker sker fort här nu kan man inte som turist göra visarun om man inte kan visa upp en biljett som visar att man ska lämna thailand inom 30 dagar (e-ticket godkänns ej). Kontentan blir: du kan endast göra en visarun.
Citera
2007-04-08, 12:15
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Jag skulle vilja se filmen.

Stör mig på den där kungen, eller snarare att man inte får kritisera honom/monarki.
Har också alltid haft svårt för kungadyrkan i Thailand. Vid alla thai-galor ska man tvingas stå upp och hedra denna diktator som inte gjort ett skit för landet.

Det märkliga är att thailändarna faktiskt älskar honom, det är inget som enbart är påtvingat uppifrån.

Edit: Kan vara denna http://www.youtube.com/watch?v=Lqy15...elated&search=

Edit2: Denna film är väl vacker http://www.youtube.com/watch?v=8NzVEEOh_t4&NR=1
Citera
2007-04-08, 13:26
Medlem
P.g.a detta har jag inte kunnat se på en massa roliga klipp osv som postats här på FB och andra forum.
Undrar om detta kan avhjälpas med att surfa via proxy?
Citera
2007-04-09, 12:56
Medlem
Jointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Har också alltid haft svårt för kungadyrkan i Thailand. Vid alla thai-galor ska man tvingas stå upp och hedra denna diktator som inte gjort ett skit för landet.

[/url]

Skojar du eller tror du verkligen på vad du skriver?
Citera
2007-04-09, 13:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Jag fattar inte det där med att länder kan blockera vissa sidor på nätet. Jag är kanske dum. Är det helt omöjligt för en datakunnig att nå dessa sidor, även om regimen förbjudit dom? Det måste finnas kringvägar, eller?
Citera
2007-04-09, 14:57
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joints
Skojar du eller tror du verkligen på vad du skriver?
Vad yrar du om?
Citera
2007-04-11, 20:00
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
P.g.a detta har jag inte kunnat se på en massa roliga klipp osv som postats här på FB och andra forum.
Undrar om detta kan avhjälpas med att surfa via proxy?
TOR lär ju vara ett enkelt och simpelt program för komma runt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag fattar inte det där med att länder kan blockera vissa sidor på nätet. Jag är kanske dum. Är det helt omöjligt för en datakunnig att nå dessa sidor, även om regimen förbjudit dom? Det måste finnas kringvägar, eller?
Nej, det är inte omöjligt. Man kan t.ex. surfa via en proxy som ligger i ett annat land.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in