• 1
  • 2
2007-04-04, 22:14
Medlem
Hallå.
Nu är det så här att jag har köpt ett ljudkort för att det intregerade verkade inte funka så bra beskriver det i denna tråd http://www.flashback.org/showthread.php?t=460460 . Men problemet kvar står fortfarande med mitt nya ljudkort vissa röster låter som en dator som pratar och skrålar spelar ingen roll om det är med hörlurar jag lyssnar med eller högtalare.Så vad tror ni är det gammla drivrutiner eller att jag saknar någon codecs,har tankat hem VLC DivXplayer Bsplayer winamp låter lika dant i allt

Ljudkortet jag köpte http://www.kjell.com/?item=38553&pat...350000,3630000
Citera
2007-04-04, 22:24
Medlem
Infernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan_
Hallå.
Nu är det så här att jag har köpt ett ljudkort för att det intregerade verkade inte funka så bra beskriver det i denna tråd http://www.flashback.org/showthread.php?t=460460 . Men problemet kvar står fortfarande med mitt nya ljudkort vissa röster låter som en dator som pratar och skrålar spelar ingen roll om det är med hörlurar jag lyssnar med eller högtalare.Så vad tror ni är det gammla drivrutiner eller att jag saknar någon codecs,har tankat hem VLC DivXplayer Bsplayer winamp låter lika dant i allt

Ljudkortet jag köpte http://www.kjell.com/?item=38553&pat...350000,3630000

Det är dem gamla drivrutinerna som spökar. Om du har kopplat in ett nytt externt ljudkort så är det uppenbart att du behöver nya drivrutiner för just det kortet. Tror också att du måste välja vilket ljudkort du ska använda i bios.

kan också vara bra att skriva vilket ljudkort du har också.
Citera
2007-04-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infernal
Det är dem gamla drivrutinerna som spökar. Om du har kopplat in ett nytt externt ljudkort så är det uppenbart att du behöver nya drivrutiner för just det kortet. Tror också att du måste välja vilket ljudkort du ska använda i bios.

kan också vara bra att skriva vilket ljudkort du har också.

Har stängt av det gammla i enhetshanteraren. Har instalerat drivrutinera som följde med det nya ljudkortet.Vart i bios hittar jag hur jag ställer in vilket kort som ska köras. Hittade inte ens hur man stänger av det intgreade ljudkortet Ljudkoret jag köpte på kjell och CO är ett 4 Channel - PCI Ljudkort
CMedia CM8738SX chipset
Citera
2007-04-04, 22:50
Medlem
Infernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan_
Har stängt av det gammla i enhetshanteraren. Har instalerat drivrutinera som följde med det nya ljudkortet.Vart i bios hittar jag hur jag ställer in vilket kort som ska köras. Hittade inte ens hur man stänger av det intgreade ljudkortet Ljudkoret jag köpte på kjell och CO är ett 4 Channel - PCI Ljudkort
CMedia CM8738SX chipset

Avinstallera gammla drivisarna om du inte gjort det. Du ska stänga av något i bios som heter typ Onboard pci något.. kommer inte riktigt ihåg vad :/
Citera
2007-04-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infernal
Avinstallera gammla drivisarna om du inte gjort det. Du ska stänga av något i bios som heter typ Onboard pci något.. kommer inte riktigt ihåg vad :/

Vart tar jag bort dom gammla drivisarna. Har kollat i bios efter onbord pci men hittar inget som kan kopplas till det gammla ljudkortet
Citera
2007-04-05, 08:52
Medlem
-HILEVITES JEEEEVLAR!

Så …-ja säkert inte i okunnighet. -Utan i ren vårdslöshet!!! En kränkning mot oss besökare …som skall läsa tråden och tipsa om problemlösning. Denna dåliga svenska språket som Myggan och Infernal presterar här ovan.
Varför inte vara rädda om oss, som förhoppningsvis skall lösa problemet, med att t.ex. först skriva texten i ett ordbehandlingsprogram. …och läsa igenom texten -nåra gånger- innan man lägger in den på forumet.

Seeeen! undrar jag –ja alltså jag bara undrar, vad signaturen Infernal är för något? En rejäl människa ..eller en vanligtvis psykopat? –Alltså tanken att BIOS-minnet skulle ha något med, något efter det att datorn är startad, …känns overkligt för mig.

En drivrutin är ett program, en rad-med-databitar, som anpassar signaleringen, signalerna, mellan det berörda funktionskortet/elektronikkortet och datorns aktuella operativsystem; alltså i stället för att det finns ett styck funktionskort för varje OS, finns det alltså ett gemensamt + respektive drivrutin.

Och rimligen, har Myggan att, på nått sätt, ställa in nånting så, att ljuddatabitarna från processorn, numera går till detta nya expansions ljudkortet. Från att inte gå till det integrerade ljudkortet. Och alltså om ljudet fortfarande låter illa är det väl inte omöjligt att det fortfarande är det integrerade kortet som är i funktion.
Men hur man ställer in, något, vet jag inte.
Och den här så kallade Enhetshanteraren har jag inte blivit klok på?
Citera
2007-04-05, 15:08
Medlem
bwoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-HILEVITES JEEEEVLAR!

Så …-ja säkert inte i okunnighet. -Utan i ren vårdslöshet!!! En kränkning mot oss besökare …som skall läsa tråden och tipsa om problemlösning. Denna dåliga svenska språket som Myggan och Infernal presterar här ovan.
Varför inte vara rädda om oss, som förhoppningsvis skall lösa problemet, med att t.ex. först skriva texten i ett ordbehandlingsprogram. …och läsa igenom texten -nåra gånger- innan man lägger in den på forumet.

Seeeen! undrar jag –ja alltså jag bara undrar, vad signaturen Infernal är för något? En rejäl människa ..eller en vanligtvis psykopat? –Alltså tanken att BIOS-minnet skulle ha något med, något efter det att datorn är startad, …känns overkligt för mig.

En drivrutin är ett program, en rad-med-databitar, som anpassar signaleringen, signalerna, mellan det berörda funktionskortet/elektronikkortet och datorns aktuella operativsystem; alltså i stället för att det finns ett styck funktionskort för varje OS, finns det alltså ett gemensamt + respektive drivrutin.

Och rimligen, har Myggan att, på nått sätt, ställa in nånting så, att ljuddatabitarna från processorn, numera går till detta nya expansions ljudkortet. Från att inte gå till det integrerade ljudkortet. Och alltså om ljudet fortfarande låter illa är det väl inte omöjligt att det fortfarande är det integrerade kortet som är i funktion.

Haha, vad fan?

Citera
2007-04-05, 15:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Kanske dum fråga, men har du flyttat kablarna från det inbyggda kortet till det nya?
Citera
2007-04-05, 16:05
Medlem
SURE!

Helt säkert! kan jag -också- fråga, innan Myggan gör det: ...flytta kablar???
Tipsar signaturen WirelessGkit2 om här ovan. -De, alla olika integrerade datorfunktionerna -och alltså också Myggans ljudkorts funktion- på moderkortet är väl fast anslutna till moderkortet??? Och t.o.m. anslutningssocklarna för instickskorten, är ..väl? fast anslutna till moderkortet.
Citera
2007-04-05, 16:58
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
-HILEVITES JEEEEVLAR!

Och du tror att du är rätt person att säga klaga på någons svenska? Du som tror att du är bättre än andra för att du sitter med synonym-ordboken i handen.
Dina inlägg bidrar inte heller det minsta, vem som helst kan sitta och läsa på wikipedia om hur en dator fungerar.

On topic
Mitt tips: Se till så att alla tidigare drivrutiner är avinstallerade, försök om möjligt att inaktivera det integrerade kortet. Kolla sedan under "Egenskaper för Ljud och Ljudenheter" sedan fliken ljudenheter. Där ser du vilken enhet som används osv.

Edit:

Citat:
Random prat om kablar till ljudkortet.

Han syftar på kabeln till t.ex. Hörlurar, högtalar etc.
Citera
2007-04-05, 20:45
Medlem
Japp har flyttat kablarna så att dom sitter på det nya ljudkoret.
Citera
2007-04-06, 14:42
Medlem
Infernals avatar
Citat:
-HILEVITES JEEEEVLAR!

Det är det jag menar din idi**, man stänger av det integrerade ljudkortet i bios.

Kontrollpanelen > lägg till/ ta bort program, här avinstallerar du det gammla ljudkortets drivrutiner.
Testa också att ta bort det integrerade ljudkortets drivrutins register i regedit.

Ang. mitt namn så är det ett monster i ett spel (wc3).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in