• 1
  • 2
2007-03-18, 22:36
Medlem
Tjaba.

Har lite problem med ljudet på datan eller rättare sagt när jag ska kolla på film,när jag kollar på film så låter vissa röster som en dator och vissa ljud likadant skrålar typ lyssna på musik är inget problem. Det funkar utmärkt och högtalarna är inte spräkta har ominstalerat drivisarna men det funkar inte häller det här det är ett intrgrerat ljud kort på ett Asus P5VD2-MX, VIA P4M890, Socket 775, mATX Moderkort,
om det kan vara till hjälp någon som vet vad som kan vara fel?
Citera
2007-03-19, 08:01
Medlem
Bump!
Citera
2007-03-19, 08:07
Medlem
RollerBoySEs avatar
Flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-03-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollerBoySE
Flyttas till Datoranvändning.

/Mod

Tackar visste inte vart den skulle ligga
Citera
2007-03-19, 11:46
Medlem
Scanfaces avatar
Det är det integrerade ljudkortet du använder va? Vet flera som haft liknande problem och alltid fått rådet att stänga av det integrerade och köpa ett externt. Kolla på tillverkarens sida om de har nåt forum där du kan kolla om fler köpare haft samma problem med just det där moderkortet och om de lyckades fixa det. Men man bör i alla fall köpa sig ett externt ljudkort förr eller senare då de integrerade inte alltid är så värst bra, är min åsikt.
Citera
2007-03-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Det är det integrerade ljudkortet du använder va? Vet flera som haft liknande problem och alltid fått rådet att stänga av det integrerade och köpa ett externt. Kolla på tillverkarens sida om de har nåt forum där du kan kolla om fler köpare haft samma problem med just det där moderkortet och om de lyckades fixa det. Men man bör i alla fall köpa sig ett externt ljudkort förr eller senare då de integrerade inte alltid är så värst bra, är min åsikt.

Tackar. har ett externt ljudkort får koppla in det då men hur stänger man av det integrerade
Citera
2007-03-19, 15:13
Medlem
http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us den länken men vet inte vad jag ska tanka hem kör Xp
Citera
2007-03-20, 02:16
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan_
http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us den länken men vet inte vad jag ska tanka hem kör Xp
Fick inte länken att funka.

Men om du ska stänga av det interna så får du gå in i Enhetshanteraren. Högerklicka på Den här Datorn, välj Egenskaper, sedan Enhetshanteraren och leta sedan upp där det står AC 97 (har jag för mig) och högerklicka den raden och välj Avaktivera. Sedan kommer jag inte ihåg om du måste starta om datorn... antar att du måste göra så. Släng sedan i ditt andra ljudkort och starta datorn och installa det med de drivrutiner som följde med det.
Citera
2007-03-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Fick inte länken att funka.

Men om du ska stänga av det interna så får du gå in i Enhetshanteraren. Högerklicka på Den här Datorn, välj Egenskaper, sedan Enhetshanteraren och leta sedan upp där det står AC 97 (har jag för mig) och högerklicka den raden och välj Avaktivera. Sedan kommer jag inte ihåg om du måste starta om datorn... antar att du måste göra så. Släng sedan i ditt andra ljudkort och starta datorn och installa det med de drivrutiner som följde med det.

Finns inget som heter Ac 97 kollade under Ljud video Spelenheter
Citera
2007-03-20, 12:17
Medlem
Flärps avatar
Du bör kunna avaktivera det genom BIOS.
Citera
2007-03-20, 12:17
Medlem
Hjälp någon
Citera
2007-03-20, 12:18
Medlem
Flärps avatar
Sluta bumpa tråden efter 2 minuter din tjomme, annars lär den inte bli långlivad.
Jag har försökt hjälpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in