2007-04-04, 21:34
Medlem
Blev tvungen att installera om windows, fråga mig inte varför. Slutade helt enkelt att gå igång. Blev en blue screen hela tiden som jag aldrig upplevt på XP förut. I alla fall. Hade ett firefox installerat med ett antal hundra rätt viktiga bokmärken. Jag installerade ett nytt windows (också XP) på en annan hårddisk så inget har tagits bort.

Dock nu när jag är inne i det nya windows, och öppnar mitt gamla firefox på den gamla hårddisken, så finns de inte där? Har ej installerat firefox på det nya systemet än.

Någon som vet vad som hänt?
Citera
2007-04-05, 00:19
Medlem
The Sidewinders avatar
Har du gjort något på den gammla datorn som har med firefox att göra? Bytt version eller liknande?
Citera
2007-04-05, 00:36
Medlem
Magnums avatar
Troligen sparas bokmärkena i Mina dokument-mappen som i regel ligger på systempartitionen. Kolla om den finns kvar på den gamla hårddisken.
Citera
2007-04-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Troligen sparas bokmärkena i Mina dokument-mappen som i regel ligger på systempartitionen. Kolla om den finns kvar på den gamla hårddisken.

Tänkte något åt det hållet också. Men har kollat runt i "documents and settings" på den gamla hårddisken och den aktuella användarprofilen, hittade en mapp som heter favorites där men den innehåller bara ett par standard IE-bokmärken. Dessa var ju i firefox, borde ju inte sparas i mina dokument tycker man?
Citera
2007-04-05, 10:40
Medlem
Magnums avatar
Kolla var de nya bokmärkena sparas som standard efter nyinstallationen.
Se även till att alltid ta backuper på sånt du vill spara. Kan aldrig påpekas tillräckligt många gånger!
Citera
2007-04-05, 17:06
Medlem
jallaballas avatar
Bokmärkena sparas ju i profilmappen som ligger under documents and settings så när du öppnar det gamla firefox letar det efter bokmärken under C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ och där finns det inga. Du får gå till din gamla profilmapp som ligger på den gamla hårddisken så ligger de där i en fil som heter bookmarks.html och det finns även en mapp där med säkerhetskopior av bokmärkena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in