2009-12-31, 02:40
Bannlyst
TTS och OSV...
Citera
2009-12-31, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Själv har jag svårt för allt gammalt skit, som massa gamla pieces och sånt skit. Nytt och fräscht, olagligt och kråm + svart är det jag gillar.

Skiter i allt gammalt skit.

Ganska intressant ! Din åsikt är inget jag ska kommentera.
Men det är ändå gamla scenen som påverkat oss som målar idag, hur tror du scenen i stockholm skulle se ut, om de som målade på sent 80 tal / 90 tal inte hade målat ? Det är ju ändå generationer som föds hela tiden, vi påverkar ju kommande generation, sen att man inte gillar old school o så, fine, Unik stil, grym enligt mig.

DEt gamla har ändå " fört " med sig såpass mycket
Citera
2009-12-31, 02:44
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Själv har jag svårt för allt gammalt skit, som massa gamla pieces och sånt skit. Nytt och fräscht, olagligt och kråm + svart är det jag gillar.

Skiter i allt gammalt skit.
Häftigt, men nu handlar ju tråden om vilka crew som har betytt mest för stockholmsscenen.
Jag röstar på NFC, WUFC och VIM.
Citera
2010-01-01, 03:34
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Allt är ju relativt och subjektivt i denna tråd, men jag tror nog att de flesta kan vara överens om VIM när det gäller betydelsen för Stockholmsscenen.

För mig personligen blir det VIM (pionjärer på så många områden och still going strong sedan tjugo år tillbaka!), UV, NFC, Y2K, AOD, PMS, AM...
Kan lägga till WUFC också, eftersom de betytt så mycket för scenen, men inte för mig personligen.

BST och liknande kan man knappast räkna med ännu, som någon sa. Ge dom tre-fyra år till så får vi se om de är kvar med samma styrka. Därmed inte sagt att jag inte är imponerad av deras framfart. Klimatet är tusen gånger hårdare i dag än det var för tjugo år sedan, samtidigt som det är tusen gånger lättare att sprida sin aktivitet och sitt namn via nätet. Kanske tar dessa två faktorer ut varandra?
Citera
2010-01-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
[...] Klimatet är tusen gånger hårdare i dag än det var för tjugo år sedan, samtidigt som det är tusen gånger lättare att sprida sin aktivitet och sitt namn via nätet. Kanske tar dessa två faktorer ut varandra?
Good point.
Citera
2010-01-02, 18:38
Medlem
Paperkorgs avatar
Jag verkar inte vara den enda som tycker:

No Fucking Class!
Citera
2010-01-02, 23:25
Medlem
KUKONEs avatar
Hba!
Citera
2010-01-03, 06:09
Medlem
PhoenixRising303s avatar
Har ni glömt MOB och TOX?
Jäklar vad dom förstörde för varandra under sitt battle i början av 90-talet!

Edit: Ser att dom har nämnts tidigare, så case closed
Senast redigerad av PhoenixRising303 2010-01-03 kl. 06:47.
Citera
2010-01-03, 06:25
Medlem
PhoenixRising303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
UV innehöll bl.a. Cang och Hina. Det var rätt lång tid innan UVC började köra tror jag. UV körde massor i början på 90-talet.

303 glömde jag ja, grabbarna som körde mest tåg så dom knappt kunde göra nederdelen av målningarna och skippade ibland den när dom körde på väggar.
Haha, ja den var bra...men tänk så mycket färg man sparar.
Hur många cans är nederdelen på 1000 pices?
Kvantitet före kvalitet var väl deras måtto, något som definerade sthlm-stilen i mitten på 90-talet.

Ps:
Hina var inte med i UV, men Slisk/Cangol körde extremt mycket med VIM grabbarna
Citera
2010-01-03, 17:32
Medlem
horses avatar
Glöm inte Hnr
Citera
2010-01-03, 18:00
Medlem
jUimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUKONE
Hba!

Nu blev jag lite nyfiken, motivera din åsikt.

NER har ju gjort en del, dock inte så mkt bra men dom har ju format allmänhetens bild lite tror jag. Men min röst hamnar på WUFC och PMS för att dom tänker utanför ramarna nästan hela tiden.
Citera
2010-01-03, 18:24
Medlem
PhoenixRising303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Glöm inte Hnr
Deb och T-Bag hade verkligen egen stil! (speciellt t-påsen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in