2007-04-04, 13:46
Medlem
PiLLerILLers avatar
Lista gärna crew och motivera varför de haft stor betydelse i den svenska graffscenen.
Citera
2007-04-04, 14:08
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Lista gärna crew och motivera varför de haft stor betydelse i den svenska graffscenen.

WUFC!
Killarna var de största i Sthlm för några år sedan, och de bombar på hårt. Många av de nytillkommna målarna ser också upp/ blir inspirerade av dem. Sedan har också de fått en egen bok som enligt mig är mycket bra. sedan så är de "konstnärligt" sett är bra på allt! Tags, floppar, burners, panels, stationer osv. Blir altid lika glad jag se något nytt av dem. Mycket propps till Uzi, Que, Other, Aloha, Leroy och Pura.
Citera
2007-04-04, 14:26
Medlem
Dysphorias avatar
HTS (Here To Stay) har betytt mest för mig, det var dom jag såg upp till när jag var en liten skit som bara hade bombing på hjärnan. Viktigt Sthlm-crew helt enkelt som satte bombing i fokus, målade väl typ ingenting.
Citera
2007-04-04, 14:58
Medlem
Freegs avatar
När det gäller wholecars så har nog PMS en stor betydelse
Citera
2007-04-04, 15:00
Medlem
chillionaires avatar
Why
Citera
2007-04-04, 15:02
Medlem
HTS definitivt för dom va först/störst/råaste på bombingen, desto mindre graf.
annars på både graf o bombing fronten är det VIM för min del. VIM vs ICB va en bra tid. feta crews me mycket kreativt som resultat av en battle.
man kanske bara tjatar om oldschool hela tiden, så måste jag medge att WUFC säkerligen är precis samma för dagens kids som HTS va för mig back then...
Citera
2007-04-04, 19:34
Medlem
firres avatar
VIM skulle jag säga generellt men på ett personligt plan va det nog NSL, TTS, och DOS.
Citera
2007-04-04, 21:20
Medlem
brainbows avatar
B2C/HTS helt klart och kan bara hålla med föregående talare. Klockrena crews med idel hardcorebombare som visste vad style var och som faktiskt inspirerar mig något rent otroligt än idag. Respekt!

VIM bör naturligtvis också nämnas och hamnar på en riktigt skimrande silverplacering i min bok för lång och trogen tjänst och en imponerande och mer eller mindre konstant aktivitet.
Citera
2007-04-05, 07:19
Medlem
GriLLoNes avatar
Hts
Cdc
Vim
Citera
2007-04-05, 07:25
Medlem
Dmc

Citera
2007-04-05, 11:48
Medlem
PiLLerILLers avatar
HTS och AO får det bli för min del. TTS, VIM och DOS är icke att förakta, men för mig var de två förstnämnda de mest inspirerande.
Citera
2007-04-05, 21:45
Medlem
Tilts avatar
Tycker nog Aod,Wufc,Pms,Vim,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in