Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-12, 06:21
  #15565
Medlem
gammatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
1. Din DVD-spelare har blivet omflashad av Microsoft för att stödja XGD3-spel.


1. Är det inte så att spelaren har blivit omflashad till att INTE stödja XGD3 spel? De funkade ju innan.

Fråga två. Vilken firmeware har jag nu? Efter microsofts omflashning, eller är det så att jag har samma men att det bara har lagts in en block någonstans?
Citera
2012-08-12, 06:23
  #15566
Medlem
gammatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playboykungen
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...s-u_lite_svart
Den fungera att bränna på 360 om du inte ska köra live
http://www.nödvändig.se/se/xbox-360/...table-8x-25p-1
bra pris och har inte haft problem med spel

Man kan inte bränna med vilken DVD-brännare som helst??


Samt kan man radera innehållet på Dual Layer RW? Det står ju trots allt RW.
Citera
2012-08-12, 14:49
  #15567
Medlem
playboykungens avatar
Jag använder min Blu-ray brännare och inte haft problem men live ska man endå inte vara om man pillar på 360
__________________
Senast redigerad av playboykungen 2012-08-12 kl. 14:54.
Citera
2012-08-12, 16:52
  #15568
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
1. Är det inte så att spelaren har blivit omflashad till att INTE stödja XGD3 spel? De funkade ju innan.

Fråga två. Vilken firmeware har jag nu? Efter microsofts omflashning, eller är det så att jag har samma men att det bara har lagts in en block någonstans?
Du har original firmware. Beroende vilken firmware du hade tidigare kan du ha fått igång XGD3 spel med AP2.5 sektorer.
Du får lägga in iXtreme LT+ 3.0 och patcha så att spelen får TOPOLOGY DATA istället för AP2.5/2.6.
Citera
2012-08-15, 20:23
  #15569
Medlem
Zeeeeetas avatar
Är knappast den första med detta problem:

Var och köpte en Xk3y på psxcare häromdagen samt en usb hårddisk. Gjorde en folder i den vid namn "games" och lade in två iso-filer (halo och silent hill Downpour) båda spelen är checkade med abgx. Nu till problemet, fick inte med en sladd till remoten så hade tänkt använda mig utav ISOmenyn på dashboarden men min HDD hittas inte. Jag öppnar trayen ch stänger men "mixed media disc" kommer inte upp! HDDn formaterades igår kväll så tror inte att det är det som är felet.
Citera
2012-08-17, 16:37
  #15570
Medlem
trainngains avatar
Har haft en break ifrån spelandet under sommaren och är nu sugen på att börja lira lite tvspel igen, men kruxet är att jag laddade hem the amazing spiderman (The Amazing Spiderman XBOX360-iMARS)
men när jag brände spelet och körde in den i xboxet så vägrar den starta igång spelet, jag kommer bara tillbaka till xboxmenyn.

Senaste spelet jag brände var Silent hill downpour och det hade jag inga problem alls med.

Är det någon uppdatering jag måste göra? är det något som ändrats med bränningsmetoderna?
Citera
2012-08-18, 23:20
  #15571
Medlem
Fjolssons avatar
Hej alla goa!

Jag har LT 2.0 och undrar ifall jag måste uppdatera till 3.0 för att kunna lira de senaste spelen? Eller om 2.0 räcker?

Kan jag uppdatera med ett usbminne och behålla 2.0?
Citera
2012-08-20, 20:19
  #15572
Medlem
gammatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Du har original firmware. Beroende vilken firmware du hade tidigare kan du ha fått igång XGD3 spel med AP2.5 sektorer.
Du får lägga in iXtreme LT+ 3.0 och patcha så att spelen får TOPOLOGY DATA istället för AP2.5/2.6.

Men jag kan väl inte ha original om jag kan spela brända spel? De är ju bara de ny jag inte kan köra (Halo reach, CoD Black ops pch CoD Modern warfare.
Citera
2012-08-20, 21:17
  #15573
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
Men jag kan väl inte ha original om jag kan spela brända spel? De är ju bara de ny jag inte kan köra (Halo reach, CoD Black ops pch CoD Modern warfare.
Nej det är svårt att säga vilken firmware du har utan att ha DVD-spelaren i min hand.
Men du har inte original om backups av vissa andra spelar fungerar.
Citera
2012-08-20, 22:32
  #15574
Medlem
Freddi420s avatar
Shululu!

Måhända att denna fråga anses onödig, dum osv. men som det så fint heter; frågan är fri!

Finns det någon möjlighet att spela FIFA 12 (eller något annat nyare spel) på mitt flashade xbox, utan att den kräver uppdatering? (vi vet alla vad uppdatering innebär..) Spelade FIFA 11 utan problem och utan att behöva uppdatera..

Har jag gammal version på flashen, Microsoft som hittat ett sätt att få stopp på att spela brända spel, missat nån inställning? Alla svar tas emot tacksamt!

Fridens!
Citera
2012-08-21, 01:17
  #15575
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddi420
Shululu!

Måhända att denna fråga anses onödig, dum osv. men som det så fint heter; frågan är fri!

Finns det någon möjlighet att spela FIFA 12 (eller något annat nyare spel) på mitt flashade xbox, utan att den kräver uppdatering? (vi vet alla vad uppdatering innebär..) Spelade FIFA 11 utan problem och utan att behöva uppdatera..

Har jag gammal version på flashen, Microsoft som hittat ett sätt att få stopp på att spela brända spel, missat nån inställning? Alla svar tas emot tacksamt!

Fridens!
Nej det gör det nog inte. Inte vad jag kom på just nu iaf. Klart enklaste helt enkelt att först uppdatera dashboarden till senaste versionen och sedan flasha om DVD-spelaren.
Citera
2012-08-21, 10:16
  #15576
Medlem
gammatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Nej det är svårt att säga vilken firmware du har utan att ha DVD-spelaren i min hand.
Men du har inte original om backups av vissa andra spelar fungerar.


Skulle jag kunna få igång mina nyare spel genom att patcha dem som du pratar om eftersom 'vanliga' brända funkar? Kan jag inte på något vis själv se viken firmware jag har installerad?

Det skulle besvara frågan på mitt framtida inköp. IHAS med kabinett eller Xkey.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback