2007-04-02, 17:39
Medlem
jokers avatar
Jag funderar starkt på att köpa en Lifan 302 EU-moped. Priset är föredömligt lågt, hjulen föredömligt höga och fanskapet ser helt ok ut.

Har någon erfarenheter av denna modell? Hur funkar den för oss fullvuxna vikingar komfortmässigt? Kvalitet, hållbarhet?

Även andra omdömmen om just Lifans tvåhjulingar kan vara intressanta.
Jag vet att Lifan tidigare haft strul med olika generalagenter och garantier som inte gällt.

Kommentarer av typen "Kinesmoppar e skit köp en trimad aerox istället " undanbedes.

Om någon undrar så är jag född på 1970-talet.
Citera
2007-04-02, 18:21
Medlem
MaZtoRs avatar
Ingen aning hur moppen är men lifan har iaf bra ryckte inom fiddys.
Citera
2007-04-02, 18:46
Medlem
IMPlicits avatar
Dra på trissor! De kostar inte många kronor minsann. Om där finns reservdelar lär de i stort sett vara gratis. I så fall spelar mopedens kvalitet ingen större roll. http://www.blocket.se/vi/11157386.htm?ca=10_s

Edit: Förstå vad lite de måste kosta i Kina, dessa manicker...
Citera
2009-03-25, 08:47
Medlem
manganmanges avatar
den verkar vara en kopia på hondas "cub" modell och den är väl världens mest sålda fordon i alla kategorier 60miljoner ex eller nåt sånt, så det bör väl vara rätt beprövad teknik, jag funderar oxå på att köpa en, nån som vet vem som är återförsäljare till dom? jag tänkte hänga på motorn från 125cc modellen den borde väl passa rakt på?
Citera
2009-03-25, 09:10
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manganmange
den verkar vara en kopia på hondas "cub" modell och den är väl världens mest sålda fordon i alla kategorier 60miljoner ex eller nåt sånt, så det bör väl vara rätt beprövad teknik, jag funderar oxå på att köpa en, nån som vet vem som är återförsäljare till dom? jag tänkte hänga på motorn från 125cc modellen den borde väl passa rakt på?
Öö,köp 125an direkt ist,så åker du ju mer lagligt,än på en oreggad,oförsäkrad,obes. Mc...,som moppen blir när du trimmar den.
Sorry Ot..

Lifan..Ja,jag har hört(!) likadant,att det "är skit,köp en airox" också,men tror mer att med rätt (läs mycket) omvårdnad,så kan de funka,om du inte får ett måndags ex. De är inte riktigt gjorda för vårt klimat,med salt och skit...
Själv åker jag CPI.
Senast redigerad av orvaren 2009-03-25 kl. 09:14.
Citera
2009-03-25, 12:52
Medlem
manganmanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Öö,köp 125an direkt ist,så åker du ju mer lagligt,än på en oreggad,oförsäkrad,obes. Mc...,som moppen blir när du trimmar den.
Sorry Ot..

Lifan..Ja,jag har hört(!) likadant,att det "är skit,köp en airox" också,men tror mer att med rätt (läs mycket) omvårdnad,så kan de funka,om du inte får ett måndags ex. De är inte riktigt gjorda för vårt klimat,med salt och skit...
Själv åker jag CPI.

jo men större chans att jag blir stoppad om t.ex en polis svänger upp bakom mig och gör en slagning och ser en mc med ägare som har "körkort endast behörighet B" inte lika ofta man blir stoppad i en kontroll där dessutom poliserna provkör mopeden om man åker lugnt och städat och har ordentlig ljuddämpare
Citera
2009-03-25, 13:48
Medlem
orvarens avatar
Det är ju möjligt.. i vilket fall så är det ju minst olovligkörning,sedan är det bara "bonus" (upp,eller ner beroende på mc/trimmad-moppe)

Men om man ändå bara ska köra "lugnt och förståndigt",så borde väl en original EU-moppe räcka till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in