2007-04-17, 10:06
Medlem
Tack

Det var det bästa rådet hittills!!
Citera
2007-04-17, 10:30
Medlem
Senators avatar
Har ej läst varje inlägg på slutet.

Att låta dom lämna in för reparation är ju verkligen att tappa greppet om kostnaderna. Hur vet du vilken summa det kommer att stanna på? Håller med den som skrev att ditt misstag var att inbilla dig att det gick att smita därifrån o sen dessutom fortsätter du nu att krångla trots att du har armen uppvriden på ryggen. För er totalsumma kan man bo gott på Hilton i Sthlm, OM man sköter sig. Men med tanke på din syn avseende att göra rätt för dig, så är det väl bara att låta din polare betala o sen även "glömma" att betala honom, på samma usla sätt.
Citera
2007-04-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senator

Att låta dom lämna in för reparation är ju verkligen att tappa greppet om kostnaderna. Hur vet du vilken summa det kommer att stanna på? Håller med den som skrev att ditt misstag var att inbilla dig att det gick att smita därifrån o sen dessutom fortsätter du nu att krångla trots att du har armen uppvriden på ryggen. För er totalsumma kan man bo gott på Hilton i Sthlm, OM man sköter sig. Men med tanke på din syn avseende att göra rätt för dig, så är det väl bara att låta din polare betala o sen även "glömma" att betala honom, på samma usla sätt.

Jag skulle självklart ta alla kostnader tillsvidare om de debiterade min vän. Tyvärr är jag nog ganska befriad från den moralpanik du ger sken av här. Jag sover faktiskt rätt bra om nätterna trots att en stökig natt renderade i en trasig glasram.
Citera
2007-11-18, 17:59
Medlem
Vaddå göra rätt för sig? Handlar väl inte om det, är ju mest att tanten försöker ta en rövare och dryga ut hushållskassan lite.

Skönt med lite moralpanik förresten. Måste vara skönt för en do-gooder som du att kunna sova, medan vi andra som råkat demolera tavlor och sånt är vakna och grubblar.

Citat:
Ursprungligen postat av Senator

Citera
2007-11-19, 03:01
Medlem
Jag är rätt nyfiken på hur det gick. Antar att det har blivit någon form av uppdatering sen sist :P
Citera
2007-11-24, 22:09
Medlem
smhi2s avatar
be någon kunig värdra tavlan
Citera
2007-11-25, 01:44
Medlem
Gustavkukens avatar
Man får tänka på att det kan kosta att lämna in tavlan hos en ramverkstad, min morsa har en sådan men jag tror inte hon tar mer än högst 500 för hela kitet, om ens det. Och om hon tjänar 200 kronor i timmen så blir det ändå 10 timmars arbete, hon måste arbeta väldigt långsamt.
Citera
2007-11-25, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sPÅNKEN
Måste bara passa på att berätta en helfestlig händelse som passar till rubriken på tråden. 4 polare gästade för ett par år sedan ett hotell i en svensk stad för en festlig helg i glada vänners lag. Första natten så får två av polarna snetändning på fyllan när dom kommer tillbaka till rummet på natten och bestämmer sig för att leka rockstjärnor. Större delen av hotelrummets lösa inventarer, tv, stolar, bord, lampor tavlor etc. slås sönder. Eftersom dom hade varit fulla som två kanoner så låg dom och sov när en annan kompis kom för att hämta dom till frukost. Efter att ha blivit insläppt möts han av förrödelsen och det börjar sakta men säkert gå upp för rockstjärnorna vad dom har gjort. Eftersom dom på grund av bakfyllan är fullständigt oförmögna att göra nått mer än apatiskt glo på vad dom ställt till med så springer kompisen ner till restaurangen för att underrätta kompis nr. 4 om vad som har hänt. På väg mot restaurangen passerar han recepetionen där en herreman i 40-årsåldern checkar ut genom att lägga nyckeln på disken och gå sin väg. Då detta var några år sedan så var det klassiska nycklar med en rejäl kluns på där rumsnumret stod. Som en vessla nyper kompisen nyckeln från disken och konstaterar till sin lycka att det är samma våningsplan som rockstjärnornas rum. Under 1 svettig timme så turas de om att hålla vakt och byta allt sönderslaget på rummet med det hela på det andra rummet.
Dom har aldrig hört nått från hotellet men jag undrar om stackaren som hade det andra rummet fick en pårigning. Inget dom är stolta över direkt men en ganska festlig ungdomssynd att prata om.

Detta är helt klart det roligaste inlägg jag har läst på länge, fick ont i magen så mycket har jag har skrattat
Citera
2007-11-25, 09:03
Bannlyst
Vänter på en uppdatering från OskarDLH, hur gick det? Har du betalat något ännu?
Citera
2007-11-26, 10:26
Medlem
Uppdatering

Får PM om att uppdatera så ok.

Fick ett sista samtal från hotellhäxan som nu var ganska upprörd och återigen ville göra en deal där hon kunde tänka sig att gå ner några hundra kronor. Jag tackade artigt nej och klickade bort henne. Efter detta har jag inte hört något mer från henne. Snart dags för en ny resa, kanske skall fresta lyckan med ett par nätter på samma ställe??

Edit: sista samtalet var flera månader sen så mitt råd till alla som har sönder saker på fyllan är att ignorera sura hotellägare.
Citera
2007-11-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Får PM om att uppdatera så ok.

Edit: sista samtalet var flera månader sen så mitt råd till alla som har sönder saker på fyllan är att ignorera sura hotellägare.

Det där beror nog på, jag jobbade tidigare på ett av de större hotellen i Stockholm, alla gäster fick signera ett papper vid incheckning som sparades där de förband sig att betala eventuella extra kostnader som kunde uppstå. Allt beror på situationen och hotellet, det hotell jag jobbade på hade resurser och tid att ta betalt av de som förstörde. Att de dessutom hade skrivit på ett papper gjorde inte saken svårare.
Citera
2007-11-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Det där beror nog på, jag jobbade tidigare på ett av de större hotellen i Stockholm, alla gäster fick signera ett papper vid incheckning som sparades där de förband sig att betala eventuella extra kostnader som kunde uppstå. Allt beror på situationen och hotellet, det hotell jag jobbade på hade resurser och tid att ta betalt av de som förstörde. Att de dessutom hade skrivit på ett papper gjorde inte saken svårare.

Men hur gjorde ni om de helt sonika nekade till att de haft sönder något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in