• 1
  • 2
2007-04-02, 17:00
Medlem
Befann mig helgen som var i en annan stad och festade, kryddade natten med att råka slå sönder en glasram på en tavla på mitt hotellrum.

När jag checkade ut "glömde" jag att nämna detta och idag ringer hotellchefen min vän som stod på rummet och säger att hon vill ha 2700:- för tavlan och att hon vill dra det på det kort som betalade rummet (mitt kort)

Då det bara var en glasram som gick åt helvete så känns det som en ganska orimlig summa, tavlan i sig var fortfarande hel, vad gör man? Tanten skulle ringa mig imorgon, tacksam för goda råd och vad som gäller rent juridiskt om vi inte kommer överrens?

/O
Citera
2007-04-02, 17:07
Medlem
-jOE!s avatar
Be henne lämna in tavlan och skicka fakturan till dig, 2.700 låter lite väl saftigt.
Citera
2007-04-02, 18:46
Medlem
vad händer

vad händer om jag bara vägrar betala? Kan hon verkligen dra pengar från mitt kort i efterhand utan mitt medgvande?
Citera
2007-04-02, 18:51
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
vad händer om jag bara vägrar betala? Kan hon verkligen dra pengar från mitt kort i efterhand utan mitt medgvande?
det låter orimligt att hon skulle göra på det sättet men pengar kommer hon ju kräva på något sätt, du har ju förstört deras egendom.
Citera
2007-04-02, 19:27
Medlem
ok

Men känns lite bissart att hävda att en glas-skiva på ett unket hotellrum skulle kosta 2700 spänn, ramen var hel och tavlan var hel. Skulle väl kunna tänka mig att betala några hundra utan att knussla om det inte vore för att hon verkar så jävla otrevlig... Kan bli en intressant diskussion imorgon när jag erbjuder henne 200 och hon vill ha 2700 :-
Citera
2007-04-02, 19:35
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Men känns lite bissart att hävda att en glas-skiva på ett unket hotellrum skulle kosta 2700 spänn, ramen var hel och tavlan var hel. Skulle väl kunna tänka mig att betala några hundra utan att knussla om det inte vore för att hon verkar så jävla otrevlig... Kan bli en intressant diskussion imorgon när jag erbjuder henne 200 och hon vill ha 2700 :-

Antar att du inte läste några avtal för hotellet innan du bokade rummet. Där kanske det står om sådana här händelser.
Men som föregående talare sa, be henne lämna in den o lämna kvitto. Eventuellt erbjud dig att fixa den lagad själv.
Citera
2007-04-02, 21:32
Medlem
Pellles avatar
Tja, du kan ju som sagt säga åt henne att fakturan skall gå till dig eller så köper du själv en ny ram med glas å lämnar på Hotellet.
Hon kan i alla fall inte dra 2 700 kr på ditt kort utan ditt medgivande.
Gör hon det så ringer du banken och anmäler att de dragit pengar utan ditt medgivande, då blir det liv kan jag lova.
2 700 verkar ju vara jätte mycket för en ny ram...
Var det en jätte stor tavla eller vadå ?

Polisen, om hon hotar med det, skulle omedelbart kasta denna anmälan i papperskorgen då skadegörelse inte är prio, snarar kan de säga att detta är en civilrättslig tvist eftersom du är villig att ersätta men inte godkänner beloppet.

Man skall göra rätt för sig, men inte bli blåst på kuppen.
Citera
2007-04-02, 21:41
Medlem
Tack

Tack för goda råd! Tavlan var inte ens stor och det var mest otur att pinnstolen råkade träffa mitt i prick Självklart gör jag rätt för mig men bara för att hon är förbannad kan hon ju inte salta notan hur mycket som helst. Vi får se hur det slutar imorgon.
Citera
2007-04-04, 21:23
Medlem
Fittsparks avatar
Nå, vad var hennes slutgiltiga bud?
Citera
2007-04-04, 22:55
Medlem
-jOE!s avatar
Ja, hur gick det?
Citera
2007-04-05, 21:42
Medlem
sPÅNKENs avatar
Måste bara passa på att berätta en helfestlig händelse som passar till rubriken på tråden. 4 polare gästade för ett par år sedan ett hotell i en svensk stad för en festlig helg i glada vänners lag. Första natten så får två av polarna snetändning på fyllan när dom kommer tillbaka till rummet på natten och bestämmer sig för att leka rockstjärnor. Större delen av hotelrummets lösa inventarer, tv, stolar, bord, lampor tavlor etc. slås sönder. Eftersom dom hade varit fulla som två kanoner så låg dom och sov när en annan kompis kom för att hämta dom till frukost. Efter att ha blivit insläppt möts han av förrödelsen och det börjar sakta men säkert gå upp för rockstjärnorna vad dom har gjort. Eftersom dom på grund av bakfyllan är fullständigt oförmögna att göra nått mer än apatiskt glo på vad dom ställt till med så springer kompisen ner till restaurangen för att underrätta kompis nr. 4 om vad som har hänt. På väg mot restaurangen passerar han recepetionen där en herreman i 40-årsåldern checkar ut genom att lägga nyckeln på disken och gå sin väg. Då detta var några år sedan så var det klassiska nycklar med en rejäl kluns på där rumsnumret stod. Som en vessla nyper kompisen nyckeln från disken och konstaterar till sin lycka att det är samma våningsplan som rockstjärnornas rum. Under 1 svettig timme så turas de om att hålla vakt och byta allt sönderslaget på rummet med det hela på det andra rummet.
Dom har aldrig hört nått från hotellet men jag undrar om stackaren som hade det andra rummet fick en pårigning. Inget dom är stolta över direkt men en ganska festlig ungdomssynd att prata om.
Citera
2007-04-16, 13:53
Medlem
Ingen lösning

Jag snackade igen med hotellchefen häromdagen som sade sig vara villig att gå ner till 2500:- Jag svarade att jag inte kunde gå med på det och hon blev mäkta förbannad när jag föreslog några hundra kronor i kompensation. Hon motiverade det hela med att hon hade fått lägga så mycket tid på detta och tid på extra städning osv. Hotellägaren själv skulle senare kontakta mig och jag tror att han har ringt ett par gånger, jag har dock missat de samtalen och han / hon har inte lämnat något meddelande på min svarare. Funderar på att bara ignorera alla samtal och se vad som händer. Alternativt bara neka till att något någonsin gått sönder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in