2007-04-02, 10:15
Medlem
handimans avatar
Jag har flyttat in i en ny lägenhet och har till min förvåning en fungerande 8mbits uppkoppling. Den trodde man ju skulle försvinna vid nästa månadsskifte, men det gjorde den alltså inte. Vad är detta? Kan jag bli ersättningsskyldig trots att jag inte beställt tjänsten om jag använder den? Någon som upplevt liknande?
Citera
2007-04-02, 10:48
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handiman
Jag har flyttat in i en ny lägenhet och har till min förvåning en fungerande 8mbits uppkoppling. Den trodde man ju skulle försvinna vid nästa månadsskifte, men det gjorde den alltså inte. Vad är detta? Kan jag bli ersättningsskyldig trots att jag inte beställt tjänsten om jag använder den? Någon som upplevt liknande?

ofta glömmer de att stänga av, eller är slöa så det tar nån vecka. Om du inte gör nått jätteolagligt så ska väl inge hända om du surfar på
Citera
2007-04-02, 11:05
Medlem
handimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
ofta glömmer de att stänga av, eller är slöa så det tar nån vecka. Om du inte gör nått jätteolagligt så ska väl inge hända om du surfar på
Kan "dom" (är det bolaget eller förra hg?) glömma bort anslutningen helt?
Det övervakas och faktureras väl med automatik?
Jag vill ju egentligen inte att den förra hyresgästen ska behöva betala mitt internet i onödan, men samtidigt vill jag ju inte dra uppmärksamhet gällande min gynnsamma situation mot mig frän bolagets sida. Ah, jag llåter det gå ett tag till får vi se, kanske retas bb-leverantören bara för att jag ska vänja mig vid uppkopplingen innan dom stänger av
Citera
2007-04-02, 11:08
Medlem
ChristianXs avatar
Det beror väl lite på vad det är för typ av uppkoppling. Är det en "privat" ADSL-koppling som hänger kvar sedan förra innehavaren så lär du inte behöva betala för det.

Är det däremot ett eget fastighetsnät så kan det ju antingen vara så att de glömt patcha ur lägenheten, och då är det nog bara också att köra. Alternativet är ju att det är fritt för alla och istället belastar hyran/månadsavgiften.
Citera
2007-04-02, 11:12
Medlem
handimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det beror väl lite på vad det är för typ av uppkoppling. Är det en "privat" ADSL-koppling som hänger kvar sedan förra innehavaren så lär du inte behöva betala för det.

Är det däremot ett eget fastighetsnät så kan det ju antingen vara så att de glömt patcha ur lägenheten, och då är det nog bara också att köra. Alternativet är ju att det är fritt för alla och istället belastar hyran/månadsavgiften.
Det är inte adsl, utan det är en fiberanslutning, comhem eller telia. Tror inte det ingår i hyran, men man vet ju aldrig, det behövs dock modem och jag rpkade ha ett så man tycker ju jag borde informerats om att det ingick i hyran i såfall. kan ju vara en 12 månaders uppsägning in action. Konstigt i såfall att tidigare hg inte nämnde något.
Citera
2007-04-02, 11:23
Medlem
du har ju personligen inget avtal med dom, så skulle nog säga att det är fritt fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in