2009-07-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
På vilket sätt blir de förföljda och hatade?
Kanske var mer mobbad/utfryst som var tanken.
(Hatade stod väl inte ens med där)
2009-07-22, 15:38
Medlem
Citat:
Precis! Den är lätt att följa om man gör det som är rätt... Men när man börjar att synda så blir det tungt... När man lever tex omoraliskt så är det tungt att komma tillbaka, många orkar inte ens lägga av med ett sånt levnadssätt!

Behöver inte vara tungt att komma tillbaka. Vill man det är det inte tungt.
2009-07-22, 15:55
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Behöver inte vara tungt att komma tillbaka. Vill man det är det inte tungt.

Jag har faktiskt inte hört någon som tyckte att det var lätt att vara utesluten o försöka komma tillbaks...
2009-07-22, 15:55
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Vilket omoraliska levnadsätt menar du? Önska nån God Jul kanske

Sex.
2009-07-22, 17:30
Medlem
fotos avatar
Citat:
Sex.

Menar du att detta ditt inlägg handlar om sex??

Citat:
När man lever tex omoraliskt så är det tungt att komma tillbaka, många orkar inte ens lägga av med ett sånt levnadssätt!

Orkar inte lägga av med sex? Tungt?
Jag fattar inte. Kan man inte sluta så behöver man annan hjälp än utfrysning.
2009-07-22, 17:45
Medlem
Citat:
På vilket sätt blir de förföljda och hatade?

Vanilia svarade på detta inlägg från dig:
"och att bli förföljd, mobbad och utfryst är aldrig trevligt"
Ordet hatade nämndes alltså varken av dig eller henne.

Och visst blir uteslutna JV mobbade och utfrysta, eller vad kallar du det när JV går över på andra sidan gatan för att slippa träffas, flyttar sig till ett annat bord i personalmatsalen osv?

Nej, det är inte jag som är drabbad, men jag har sett mycket sådant!
2009-07-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lily79
Kom in nu och läste det ni skrivit sen igår och jag fick mig ett skratt faktiskt!

Jag har inget emot dig, Borderline personligen, men faktiskt så var det så att först körde du stenhårt på linjen att "alla J.V njuter av livet" osvosv....

När en del sen sa att "det finns många som inte alls verkar njuta av livet utan är deprimerade osv" så ändrade du till att "J.V FÅR njuta av livet!"

Jamen det är ju underbart att dem FÅR njuta av livet Men bli inte sur bara för att du vecklar in dig i ett resonemang som borde vara självklart...

2009-07-22, 18:45
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Menar du att detta ditt inlägg handlar om sex??

Orkar inte lägga av med sex? Tungt?
Jag fattar inte. Kan man inte sluta så behöver man annan hjälp än utfrysning.

Ja exakt .. Har många vänner som blivit uteslutna pga det och som vissa klarat av att komma tebax och vissa inte .. Min närmsta vän blev utesluten igen nu i höstas och har flyttat ihop m killen... Hon orkar inte leva utan kärlek längre sa hon ... Jag förstår henne!
2009-07-22, 18:48
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Vanilia svarade på detta inlägg från dig:
"och att bli förföljd, mobbad och utfryst är aldrig trevligt"
Ordet hatade nämndes alltså varken av dig eller henne.

Och visst blir uteslutna JV mobbade och utfrysta, eller vad kallar du det när JV går över på andra sidan gatan för att slippa träffas, flyttar sig till ett annat bord i personalmatsalen osv?

Nej, det är inte jag som är drabbad, men jag har sett mycket sådant!

Jesus nämnde ordet hatade i samband med förföljelse... det var där det kom in... Vi sanna kristna skulle bli hatade & förföljda ... Vaniljen sa att "Nej, det kan alla uteslutna vittna om."

Så då får hon gärna vittna om hur hon har blivit hatad & förföljd
2009-07-22, 19:00
Medlem
Citat:
Jesus nämnde ordet hatade i samband med förföljelse... det var där det kom in... Vi sanna kristna skulle bli hatade & förföljda ... Vaniljen sa att "Nej, det kan alla uteslutna vittna om."

Så då får hon gärna vittna om hur hon har blivit hatad & förföljd

Det spelar ingen roll om Jesus använde ordet hatade, du gjorde det inte, och det var dig hon svarade Du skrev

Han säger även "har det förföljt mig så skall de även förfölja er!" och att bli förföljd, mobbad och utfryst är aldrig trevligt
2009-07-22, 19:15
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Det spelar ingen roll om Jesus använde ordet hatade, du gjorde det inte, och det var dig hon svarade Du skrev

Han säger även "har det förföljt mig så skall de även förfölja er!" och att bli förföljd, mobbad och utfryst är aldrig trevligt

Jag citerade från bibeln vad Jesus sagt och hon hade då mage att påstå att hon och andra uteslutna kände sig förföljda av JV.

Vi kan skippa hatade, så slipper du snöa in på det!
2009-07-22, 19:26
Medlem
Citat:
Jag citerade från bibeln vad Jesus sagt och hon hade då mage att påstå att hon och andra uteslutna kände sig förföljda av JV.

Vi kan skippa hatade, så slipper du snöa in på det!

Vill bara påminna dig om att det faktiskt var du som snöade in dig på ordet hatade!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in