• 1
  • 2
2007-04-01, 13:04
hej!

iom att jag nästan aldrig kollar på film på internet så är det irriterande när jag gör det. om jag tex ska kolla naket.org så är 90% av filmerna HELMYSKO, det beståar av stora fält grönt, blått, orange/rött .

vad kan man göra åt det ?
självklart är det på alla andra sidor också, vissa kan funka, andra inte.

tack för mig

edit : testade att söka, men visste inte vad jag skulle söka på .
Citera
2007-04-01, 13:18
Medlem
haru gjort så här ?jag tycker realplay e bäst ..ladda ner realplay "start"gå till "ange programmåtkomst och standart programm" anpassa och välja en annan medispelare( realplay)
Citera
2007-04-01, 13:24
nej, ska testa det nu, tack för tipset
Citera
2007-04-01, 13:26
Medlem
927s avatar
har märkt samma sak med wmp 11, gör så att du sparar filen till tex skrivbordet först
Citera
2007-04-01, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av 927
har märkt samma sak med wmp 11, gör så att du sparar filen till tex skrivbordet först

hur gör man det från , tex en sida då ? oftast får man ju itne uppmaningen att spara filen !
Citera
2007-04-01, 13:34
jag laddade hem realplayer och vallde så att den skulle öppna alla filmfiler med det, men fortfarande windows media player "skinet" .

vad har jag gjort för fel ?
Citera
2007-04-01, 14:04
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
hur gör man det från , tex en sida då ? oftast får man ju itne uppmaningen att spara filen !

jag kolla in på sidan den nu och tydligen går det inte att spara. kanske du saknar en codec, jag är inte så insatt i det men alla filmer funka inte för mej när jag la in wmp 11
Citera
2007-04-01, 14:21
Medlem
jag gick iin också det funkade..men jag har windows mediaplay 11..vet om det beror på vad har man för version..om du kan ladda ner sista versionen av windows mmedia play allså 11..testa även "verktyg" "internetalternativ" sedan säkerhet sedan återställa internet till standardnivå också lokalintrant och tillfälligap,latser och otällfliga platser..till standartnivå
Citera
2007-04-01, 14:41
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:

Högerklicka på filen och sedan 'Spara mål som'. I rutan som kommer upp väljer du var filen skall sparas, t.ex. skrivbordet. Filen laddas ner (om allt stämmer that is).

Själv använder jag både Real och Windows Media Player och brukar inte ha några problem att se film. Har du uppdaterat din spelare?
Citera
2007-04-01, 15:04
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Högerklicka på filen och sedan 'Spara mål som'. I rutan som kommer upp väljer du var filen skall sparas, t.ex. skrivbordet. Filen laddas ner (om allt stämmer that is).

Själv använder jag både Real och Windows Media Player och brukar inte ha några problem att se film. Har du uppdaterat din spelare?

hrmm, fejkat windows, nån vänlig själ som vill lägga up wmp 11 ?
Citera
2007-04-01, 15:06
testade att spara målet, sparas som htm, öppnar sedan filen men fortfarande myskofärger :/
Citera
2007-04-01, 17:42
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
testade att spara målet, sparas som htm, öppnar sedan filen men fortfarande myskofärger :/

Jag kollar just på hjälp-sidan för Naket.org, och enligt den tycks nedladdning ske via bittorrentprogram, dvs. sajten är en sorts tracker (se nedan):

Citat:
Rekommendationer för att kunna ladda ner och titta på filmer från Ladda ner sektionen:
För att ha möjlighet till att ladda ner filmer så behöver man ett torrent program. T.ex Bittorrent eller Azureus
Vissa filmer kräver att man har vissa codec stöd. T.ex VLC

Om detta stämmer - Naket.org ger ett minst sagt oseriöst intryck om jag skall vara ärlig! - får du ju skaffa ett torrentprogram. Sedan laddar du ner torrenter för de filmer du vill ha från Naket, och när du i ditt torrentprogram sedan öppnar dessa kommer nerladdningen att påbörjas. Torrenterna är alltså inte själva filmerna, utan filer som styr nedladdningen. Du kan läsa mer om bittorrent här, där du också finner länkar till de vanligaste torrentprogrammen. Lycka till!

F.ö.: funkar det inte att se nedladdade filmer med vare sig WMP eller Real Player?
Du skriver att Real Player har samma skin som WMP. Jag är väl inte jättekunnig på det här, men är du säker på vad du säger? WMP och Real Player ser ju nämligen ungefär likadana ut - funktionen kräver väl också det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in