• 1
  • 2
2007-04-01, 11:38
Medlem
Bullsquids avatar
Igår när jag drack blev jag helt röd och varm i hela ansiktet
Har ingen aning om varför det blev så men det har hänt 2-3 ggr innan

Jag drack bara vanliga öl som jag alltid gör annars, nåra carlsberg, pripps osv
Men på fredagen hände det inte och inte i 99.9% av de andra ggr jag dricker

Jag undrar varför det blev så och vad det beror på?

Det gick över efter ca 3-4 timmar iaf

(käkar ej antabus eller nåt sånt)
Citera
2007-04-01, 11:41
Bannlyst
har inte en aning, men kolla på alkiskärringar, dom är är ju rödflammiga o uppsvällda i fejjan...
Citera
2007-04-01, 11:47
Medlem
jumpcuts avatar
Är du asiat?

Kan ha varit någon slags allergisk reaktion kanske? Kan hända att du är/blivit allergisk mot t ex pollen eller någonting annat och alkoholen förvärrade situationen?
Citera
2007-04-01, 12:42
Medlem
Katzespeiens avatar
http://news.newamericamedia.org/news...c1a4f3375f315d
Citera
2007-04-01, 12:51
Medlem
Händer mig varje gång,undrar osså vad de beror på
Citera
2007-04-01, 13:05
Medlem
FoxHounds avatar
Jag blir helröd,asvarm,´svettig och glad varända jävla gång
Citera
2007-04-01, 14:18
Medlem
arnold2k5s avatar
folk som blir röda i ansiktet när dom dricker är oftast alkoholintoleranta. .kolla t.ex. asiater och indianer. .där e 60-70% av befolkningen alkoholintoleranta. .det gör att dom får en allergisk reaktion av alkoholen .,.vilket gör att dom blir röda i ansiktet och "fulla" på typ inget alls
Citera
2007-04-01, 14:19
Moderator
tobess avatar
Alkohol -> Medicin & Hälsa

/Moderator
Citera
2007-04-01, 14:26
Medlem
Herakleitoss avatar
Detta lider jag också av! Det började när jag var runt nitton skulle jag tro.
Det inträffar oftast när jag druckit ett par dagar i rad men numera blir jag alltid lite varm och rödflammig i ansiktet så fort jag rör alkohol. Det blommar dock bara ut helt några gånger om året och då, som sagt, när jag druckit ett par dagar i rad.

Detta irriterar mig något enormt och jag skulle gärna vilja veta vad det beror på eller hur jag kan förhindra det. Jag tror inte att det beror på allergi då jag drack i flera år innan det kom men man kanske kan utveckla en allergi med åren, vad vet jag.
Citera
2007-04-01, 14:34
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
folk som blir röda i ansiktet när dom dricker är oftast alkoholintoleranta. .kolla t.ex. asiater och indianer. .där e 60-70% av befolkningen alkoholintoleranta. .det gör att dom får en allergisk reaktion av alkoholen .,.vilket gör att dom blir röda i ansiktet och "fulla" på typ inget alls

Ja, eller så är det ungefär hälften av befolkningen i Asien som bär på en inaktiv form av ett enzym som krävs för att omsätta alkoholen fullständigt. Allergisk reaktion? Kan diskuteras...
Citera
2007-04-01, 14:47
Medlem
Pi.Pfloyds avatar
Har hänt mig också, nu senast på en kryssning. Blev kanon-röd i ansiktet och på händerna(!?). Blir så några ggr per år, och nej, jag är inte asiat...

Trist när det händer på offentliga platser, för jag blir verkligen röd i ansiktet.
Fick sitta i själv i hytten ett par timmar när dem andra gick för att käka på smörgåsbordet tills det gick över, sen är det bara att kröka på som vanligt.

Verkar som det kommer helt slumpvis, dricker nästan alltid öl, så det är nog inte nån allergifråga i mitt fall iaf...
Citera
2007-04-01, 14:50
Medlem
I_O_Us avatar
Varför är alkisar röda om näsan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto