2007-04-01, 08:52
Medlem
Tzis avatar
Jag har precis kopt en ny laptop (Acer Aspire) och sitter nu pa Starbucks och surfar. Jag vill att den ska halla sa lange som mojligt. Sa vad ska jag tanka pa att gora och inte gora for att halla den i gott skick? Det galler egentligen bade mjukvara och hardvara men kanske mest hardvara. Ska forsoka att inte tappa den pa golvet men sen da? Nagra bra tips kanske? Eller ar det bara sunt fornuft?
Citera
2007-04-01, 13:45
Medlem
ugge_das_boots avatar
Blåsa rent på damm runt den lilla fläkten då och då.. jag gör det med lungkraft
Citera
2007-04-01, 13:54
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzi
Jag har precis kopt en ny laptop (Acer Aspire) och sitter nu pa Starbucks och surfar.

Hahahaha känner du dig träffad?

http://youtube.com/watch?v=ZoJIfEmLGJo
Citera
2007-04-02, 08:08
Medlem
Tzis avatar
hmm, jag vet inte roader... orkar inte installera flash player sa jag kan inte spela filmen. Men det stammer sakert.

Hur ar det med batteriet? Jag har hort nagot om att man inte ska borja ladda det forran det ar tomt. Stammer det?
Citera
2007-04-02, 08:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
hmm, jag vet inte roader... orkar inte installera flash player sa jag kan inte spela filmen. Men det stammer sakert.

Hur ar det med batteriet? Jag har hort nagot om att man inte ska borja ladda det forran det ar tomt. Stammer det?

Ja det stämmer. Ett batteri har ett x antal laddningar som den klarar av. 1% av batteriet som laddas är en laddning.

Jag rekomenderar att du tar ur batteriet när du kör datorn på nätström via ac adapter eller docka, detta för att hindra småladdningar och på så sätt minska livslängden på batteriet.

Du kan också tänka på att placera datorn på sådant ställe att fläktarna kan jobba på ett så effektivt sätt som möjligt. Vissa tillverkare har satt fläktarna och ventileringshålen på undersidan och då kan du orsaka skador som inte går på garanti ifall du har datorn på ett mjukt underlag så datorn inte kan kylas.
Citera
2007-04-02, 10:17
Medlem
Tzis avatar
Ugge_das_boot och Swetech, tack for tipsen! Ska gora det!

roader, sag filmen och kanner mig inte det minsta traffad.
Citera
2007-04-02, 10:43
Medlem
roaders avatar
Citat:
roader, sag filmen och kanner mig inte det minsta traffad.

Nej precis, du sitter ju bara och skriver publikt på ett Starbucks, kan det bli med träffande
Citera
2007-04-02, 10:51
Medlem
Tzis avatar
Ja, men jag ar ingen script writer. Jag ar hemlos sa jag har inte sa mycket alternativ... det ar internetcafe eller WiFi som galler och det ar ju publikt bade och.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in