2007-03-31, 23:48
Medlem
Skickade nyligen in datorn på garantireparation efter 3 år och fick bl.a. grafikkortet utbytt. Hade ett ATI Radeon 9800PRO 256MB innan som jag var nöjd med, men de bytte ut det mot ett "VGA PCP Radeon X1600PRO 256MB DDR2 AGP". Är det någon som vet om det är likvärdigt? Det verkar som att det inte riktigt hänger med och bilden "scannas" hela tiden uppifån och ner, mycket irriterande.. Vet inte om detta beror på grafikkortet eller någon inställning, men jag har aldrig upplevt det tidigare.
Citera
2007-03-31, 23:54
Medlem
roaders avatar
Har du installerat senaste drivrutinerna ifrån ATI ?
Citera
2007-03-31, 23:56
Medlem
Är det jag fick ens ett ATI-kort? Står ingenstans att det är från ATI.
Citera
2007-04-01, 00:01
Medlem
FTSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w1cked
Är det jag fick ens ett ATI-kort? Står ingenstans att det är från ATI.

Det är ett ATI-kort och det är bättre än ditt gamla. Är det i spel som bilden "scannas"? Det har förmodligen med nån inställning att göra isf.
Citera
2007-04-01, 00:04
Medlem
Okej. Nja, det är på internet mest, och i mappar med många filer. Har inte provat nåt spel än, men antar att det skulle bli ännu värre. Fick med en skiva med drivrutiner som jag har installerat, men det är iaf inte bättre.
Vart får jag tag på de senaste drivrutinerna?
Citera
2007-04-01, 00:11
Medlem
FTSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w1cked
Okej. Nja, det är på internet mest, och i mappar med många filer. Har inte provat nåt spel än, men antar att det skulle bli ännu värre. Fick med en skiva med drivrutiner som jag har installerat, men det är iaf inte bättre.
Vart får jag tag på de senaste drivrutinerna?

Om du har Windows XP så är det denna sidan som gäller: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html

Hemsidor laddas ju inte alltid blixtfort. Det är inte din uppkoppling som segar? Och om det är mappar som tar tid på sig att laddas så har det inte med grafikkortet att göra, snarare ramminne, hårddisk och/eller processor.

Jag ska sova nu iaf så om du har fler frågor får någon annan hjälpa dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in