Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-31, 21:30
Medlem
MikaelaHs avatar
Har precis laddat hem en xvid film som jag tänker se på men får inte igång texten. Jag öppnar vlc player --> Arkiv --> öppna fil där ja högst upp väljer filmen och i rutan nere väljer texten jag laddade ner på undertexter.se, men sen när jag startar filmen så blir texten i helt fel ordning.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2007-03-31, 21:42
Medlem
Ondkvists avatar
Förtydliga dig. Får du inte igång textningen alls, eller får du igång den, men den är felsynkroniserad? Du verkar hävda båda sakerna i ditt inlägg, så vilket gäller?

I händelse av att textningen är felsynkad: är du säker på att du har hämtat "rätt" textningsfil? Den kanske är gjord för att matcha en helt annan rendering, där kvalitén diffar såpass mycket att det märks på tidslinjen.
Citera
2007-03-31, 21:45
Medlem
midnighttrains avatar
ett vanligt fel är att du har fel teckenkodning. ladda ner nyaste versionen av vlc så bör det fungera.
Citera
2007-03-31, 21:47
Medlem
MikaelaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Förtydliga dig. Får du inte igång textningen alls, eller får du igång den, men den är felsynkroniserad? Du verkar hävda båda sakerna i ditt inlägg, så vilket gäller?

I händelse av att textningen är felsynkad: är du säker på att du har hämtat "rätt" textningsfil? Den kanske är gjord för att matcha en helt annan rendering, där kvalitén diffar såpass mycket att det märks på tidslinjen.

Jo texten är där men den stämmer inte alls överenns med vad som visas. Låt oss säga att två personer pratar med varandra, är det ingen text, men sedan när det är helt tyst så är det text. Men den texten som kommer verkar inte ha något med filmen att göra alls?!

Filmen jag laddade ner heter Van.Wilder.2.R5.XViD-PUKKA och texten hämtade jag på undertexer.se

Jag tror dock att det kan vara helt fel text? Vet du någon annan sida där man kan hämta rätt text?

Jättetacksam för svar,
Citera
2007-03-31, 23:01
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Jo texten är där men den stämmer inte alls överenns med vad som visas. Låt oss säga att två personer pratar med varandra, är det ingen text, men sedan när det är helt tyst så är det text. Men den texten som kommer verkar inte ha något med filmen att göra alls?!

Filmen jag laddade ner heter Van.Wilder.2.R5.XViD-PUKKA och texten hämtade jag på undertexer.se

Jag tror dock att det kan vara helt fel text? Vet du någon annan sida där man kan hämta rätt text?

Jättetacksam för svar,

lite ot, men varför texter alls...lär du dig inte engelska i skolan pöjk/tjej
Citera
2007-04-01, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH

Jättetacksam för svar,

Iställe så kan du alltid söka eftertexten på undertexter.se
och där står det till EXAKT vad för film texten är till..

i detta fallet så passade undertexten på undertexter.se till

Van.Wilder.Unrated.WS.DVDRip.DVL

dvs den filen du hade tankat : Van.Wilder.2.R5.XViD-PUKKA

är INTE rätt fil som översättaren har använt för att synka ihop sin text med.

tanka ner DVDfilmen iställe så får du text på köpet.

: )

Sen så fanns inte undertexten till tvåan upplagd på undertexter, utan enbart ettans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in