2007-03-31, 18:48
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Du har alltså inte ens provat själv? Smart, det jag har sett utav vista fungerar klockrent, har spelat cs och swat4 utan några som helst problem på en bärbar dator.

Du behöver förresten inte formatera datorn eller ens välja operativsystem, du kan ha både xp och vista installerat samtidigt, installera dock XP på en annan partition än C:.

Tråden bör för övrigt ligga under MS Windows istället för under hårdvara.

Grejen är ju att nvidias drivrutiner fortfarande är i betastadiet, men det kommer väl snart får man hoppas. För mig laggar spel som FEAR och CoH ganska rejält...
Citera
2007-03-31, 19:43
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Grejen är ju att nvidias drivrutiner fortfarande är i betastadiet, men det kommer väl snart får man hoppas. För mig laggar spel som FEAR och CoH ganska rejält...

Okej, det fungerade utmärkt med ett Geforce Go 7400 när vi spelade Swat4 i ett par timmar.
Citera
2007-03-31, 19:51
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Okej, det fungerade utmärkt med ett Geforce Go 7400 när vi spelade Swat4 i ett par timmar.

Jaja, alla spel kanske inte laggar. Jag har lirat max payne 2 nu i ett par dagar och det fungerar felfritt, men det kräver kanske inte så mkt iofös...Jag tror det är lite från spel till spel och även relaterat till vilket grafikkort man har....
Citera
2007-03-31, 20:14
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Jaja, alla spel kanske inte laggar. Jag har lirat max payne 2 nu i ett par dagar och det fungerar felfritt, men det kräver kanske inte så mkt iofös...Jag tror det är lite från spel till spel och även relaterat till vilket grafikkort man har....
Jag har nämnt de i en annan tråd att mitt cs laggar med vista, och datorn är helt ny. Är mitt grafikkort GeForce 6100 nForce 405 för dåligt eller har det med vista o göra? Vill ha det klargjort, har inte fått veta det än.
Citera
2007-03-31, 20:18
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Jag har nämnt de i en annan tråd att mitt cs laggar med vista, och datorn är helt ny. Är mitt grafikkort GeForce 6100 nForce 405 för dåligt eller har det med vista o göra? Vill ha det klargjort, har inte fått veta det än.

Vet ej, svårt att säga eftersom drivrutinerna som sagt är i betastadiet fortfarande. Du vet nog mer när stabil version kommer....
Citera
2007-03-31, 20:27
Medlem
Jag gillar Nvidia. Fungerar utmärkt under Ubuntu.
Citera
2007-03-31, 20:31
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Vet ej, svårt att säga eftersom drivrutinerna som sagt är i betastadiet fortfarande. Du vet nog mer när stabil version kommer....
Och när kommer en stabilare version ut? Måste man ladda ner från någon torrent då eller kan man bara uppdatera sig? Var uppdaterar man sig isf?
Citera
2007-03-31, 20:41
Medlem
Azzazins avatar
Citat:
Tjena!

Det är så att jag har köpt en ny dator med Windows Vista på. Nu är det så att jag ska byta till Windows XP pga vista är ju inte specielt bra till att lira spel med.
När jag köpte datorn så fick jag ingen skiva med, han i butiken sa att jag skulle bränna av vista när jag väl är inne i datorn. Någon som vet hur man gör?

Vad är det för märke på datorn ?
Citera
2007-03-31, 20:44
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Jag gillar Nvidia. Fungerar utmärkt under Ubuntu.

Det gör ATIs produkter också, bara svårare att få igång. Men det fina med linux är ju att det finns så mkt bra support till hjälp...

Citat:
Och när kommer en stabilare version ut? Måste man ladda ner från någon torrent då eller kan man bara uppdatera sig? Var uppdaterar man sig isf?

Vet ej, bara hålla utkik
Citera
2007-03-31, 22:34
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzazin
Vad är det för märke på datorn ?
Packard Bell
Citera
2007-03-31, 22:36
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Det gör ATIs produkter också, bara svårare att få igång. Men det fina med linux är ju att det finns så mkt bra support till hjälp...

Vet ej, bara hålla utkik
Så jag kan inte lira tex cs innan en stabilare version kommer av vista (pga de laggar med den versionen jag har nu)? Fyfan isf
Citera
2007-03-31, 23:07
Medlem
Azzazins avatar
På HP finns det i programmenyn, "Systemåterställning - Skapa skiva för PC-återställning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in