• 1
  • 2
2007-03-31, 12:24
Medlem
Johanboyboys avatar
Tjena!

Det är så att jag har köpt en ny dator med Windows Vista på. Nu är det så att jag ska byta till Windows XP pga vista är ju inte specielt bra till att lira spel med.
När jag köpte datorn så fick jag ingen skiva med, han i butiken sa att jag skulle bränna av vista när jag väl är inne i datorn. Någon som vet hur man gör?
Citera
2007-03-31, 12:28
Medlem
Flärps avatar
Uhm, ingen aning om det går? Menar han bränna ner System-mappen på en skiva då eller? Låter långsökt.

Annars kan du ju gå in på närmaste torrentsida och dra hem en version av Vista.
Citera
2007-03-31, 14:16
Medlem
styler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Tjena!

Det är så att jag har köpt en ny dator med Windows Vista på. Nu är det så att jag ska byta till Windows XP pga vista är ju inte specielt bra till att lira spel med.
När jag köpte datorn så fick jag ingen skiva med, han i butiken sa att jag skulle bränna av vista när jag väl är inne i datorn. Någon som vet hur man gör?

Jag har nyligen investerat i en dator, men dess för inna så var jag inne i onoff och kollade på en ace och när jag frågade om op så sa han ochså att jag skulle göra en kopia eller back up eller ngt skit för att få op't på en cd. Men är det möjligt, det kan väll inte gå att bara kopiera systemfilerna rakt av, eller finns det ågon funktion i op't där det tillåter en att göra fullständiga back ups ?
Citera
2007-03-31, 14:40
Medlem
woofers avatar
Det ligger antagligen en ISO/image-fil någonstans på HDn. Den filen ska öppnas i ett brännarprogram och därefter kan man bränna ut sin CD.

Det har inget att göra med att kopiera systemfiler rakt av för det fungerar inte.
Citera
2007-03-31, 15:03
Medlem
Terriers avatar
Det ska finnas ett program på datorn som gör backupen och bränner ner den på en DVDr.
Citera
2007-03-31, 16:46
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Uhm, ingen aning om det går? Menar han bränna ner System-mappen på en skiva då eller? Låter långsökt.

Annars kan du ju gå in på närmaste torrentsida och dra hem en version av Vista.
Jag har tankat vista nu och det fungerar fint precis som de gjorde innan. Men nu är det så här att ljudet funkar inte . Det står Ingen ljuduppspelningsenhet är installerad. Hur fixar man det?
Citera
2007-03-31, 16:59
Bannlyst
Varför byta tillbaka till XP? Det kanske är bra till nutidens spel, men ska du spela framtidens spel så är det bäst att du behåller Vista (DirectX 10).
Citera
2007-03-31, 17:16
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Varför byta tillbaka till XP? Det kanske är bra till nutidens spel, men ska du spela framtidens spel så är det bäst att du behåller Vista (DirectX 10).
Hört talas om att de laggar när man lirar olika spel på vista?
Citera
2007-03-31, 17:27
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Precis, nutidens spel, och senast jag kollade så var det ganska så exakt nutid just nu . DirectX10 kommer väl först i sommar/efter sommaren. Jag hade Vista en månad eller så och spela spel på den plattformen var inget roligt. Bytade tillbaka till XP just av den anledningen men när DX10 kommer så får man ta och byta.
Citera
2007-03-31, 18:01
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Hört talas om att de laggar när man lirar olika spel på vista?

Du har alltså inte ens provat själv? Smart, det jag har sett utav vista fungerar klockrent, har spelat cs och swat4 utan några som helst problem på en bärbar dator.

Du behöver förresten inte formatera datorn eller ens välja operativsystem, du kan ha både xp och vista installerat samtidigt, installera dock XP på en annan partition än C:.

Tråden bör för övrigt ligga under MS Windows istället för under hårdvara.
Citera
2007-03-31, 18:16
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Du har alltså inte ens provat själv? Smart, det jag har sett utav vista fungerar klockrent, har spelat cs och swat4 utan några som helst problem på en bärbar dator.

Du behöver förresten inte formatera datorn eller ens välja operativsystem, du kan ha både xp och vista installerat samtidigt, installera dock XP på en annan partition än C:.

Tråden bör för övrigt ligga under MS Windows istället för under hårdvara.
Jag har visst provat, jag har vista just nu?
Citera
2007-03-31, 18:35
Medlem
Fresh milks avatar
Du ska ju bränna ut ditt op-system själv, brukar ligga under mappen tillbehör på startmenyn...!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in