Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-03-31, 02:40
Medlem
ksvs avatar
Som några av er säkert sett, så har underforumet "Datavirus och trojaner" blivit nedlagt och är numera arkiverat.

Bakgrunden till detta är att avdelningen mer och mer kom att bli en supportsektion för folk som har problem med en slö dator. De få trådar som handlade om hur man använder/skapar trojaner eller virus kom att helt drunkna i en uppsjö av hijack-loggar.
Den forumavdelningen var inte riktigt tänkt att fungera så, och att det blev så var förmodligen en följd av att hela datasektionen omdanades och avdelningen för support lades ned.

I praktiken innebar detta att "Datavirus och trojaner" blev ganska oöverskådligt. För att försöka göra den här delen av forumet bättre har vi valt att slå ihop frågor om hur man använder trojaner med forumdelen "Datasäkerhet", medan supportfrågor och infekterade datorer ska tas upp i "Datoranvändning".

Alltså, så här ska du posta:
* Frågor om hur man använder trojaner eller virus, hur man gör dem undetected mm ska diskuteras här i "Datasäkerhet"
* Har din dator blivit slö och du misstänker att du blivit infekterad av något virus, ska du ta upp detta i respektive datoranvändningforum för ditt OS. D.v.s. har du windows och upplever att du fått problem ska du posta i "Datoranvändning - MS Windows".

Vår förhoppning är att forumet på så sätt ska bli bättre för alla.
Citera
2007-03-31, 03:25
Medlem
groils avatar
Inte helt oväntat.

Kommer alla guider som var postade i den berörda avdelningen att flyttas till datasäkerhet? Eller i alla fall klistra in dom i tråden som länkar till dom?
Citera
2007-03-31, 03:27
Medlem
Unbalanceds avatar
Bra beslut tycker jag, lite störande att se 10st nya trådar varje dag om personer som ville ha sina datorer granskade.
Citera
2007-03-31, 03:34
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Kommer alla guider som var postade i den berörda avdelningen att flyttas till datasäkerhet?
Är det några trådar ni anser att vi absolut bör flytta hit, så säg till.

Jag flyttade precis över ardamaxtråden.
I vissa andra fall är jag lite tveksam. Det finns t.ex. en tråd om hur man konfigurerar bifrost, men den handlar om en gammal version av bifrost, så det är kanske bäst att låta den falla i glömska.
Citera
2007-03-31, 09:14
Medlem
Cisco9s avatar
Tycker inte heller det var så oväntat, dock är det helt klart bra. Det enda problemet jag ser i "Data & teknologi" just nu är att det förekommer väldigt mycket felpostningar i "Programmering och Webbutveckling" där trådar som skulle ligga under "Webbutveckling och grafisk formgivning" ligger i programmering.
Citera
2007-03-31, 10:40
Medlem
Mitt förslag är att man skapar Avancerad Datavirus & Trojaner där alla får titta men enbart några skriva. För i dagsläget så finns det väl ingen plats för trådar som den här?:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=193177

Och om man skulle göra så skulle man kunna lägga alla trådar med lite högre kvalité där samt alla guider som finns.

Ungefär som i det här forumet (krävs registrering men ni kan använda User:lol pass:trillerz )
http://www.antispywareforums.se/foru...191b85f8660b69
Citera
2007-03-31, 11:47
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Mitt förslag är att man skapar Avancerad Datavirus & Trojaner där alla får titta men enbart några skriva. För i dagsläget så finns det väl ingen plats för trådar som den här?:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=193177

Och om man skulle göra så skulle man kunna lägga alla trådar med lite högre kvalité där samt alla guider som finns.

Ungefär som i det här forumet (krävs registrering men ni kan använda User:lol pass:trillerz )
http://www.antispywareforums.se/foru...191b85f8660b69

tror ordet Advancerad skrämmer. kolla bara på "Avancerad datasäkerhet "
Det är inte allt för mycket fart där. Kan ju bero på att folk inte vet när man passerar vanlig datorsäkerhet och träder in i den advancerade biten.

Men det är vad jag tror och det kan ni välja att skita i fullständigt

Trevlig lördag
//call3
Citera
2007-03-31, 13:01
Medlem
µTorrents avatar
Bra beslut. Hoppas bara folk ger fan i att posta hijackthis loggar i datasäkerhet nu då
Citera
2007-03-31, 15:48
Medlem
Occams_Razors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
kolla bara på "Avancerad datasäkerhet "

Vart? Vad har jag missat?
Citera
2007-03-31, 15:54
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occams_Razor

Du behöver minst 100 posts, och medlemskap i sex månader. Så om 48 posts är du där
Citera
2007-03-31, 16:27
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occams_Razor
missade att du inte hade 100 posts. sorry annars skulle jag sagt att man behövde det,
men DaVajj var ju snäll som vanligt o förtydligade det
Citera
2007-03-31, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av call3
tror ordet Advancerad skrämmer. kolla bara på "Avancerad datasäkerhet "
Det är inte allt för mycket fart där. Kan ju bero på att folk inte vet när man passerar vanlig datorsäkerhet och träder in i den advancerade biten.
Man kan kalla det "utvecklad Datavirus & trojaner" eller så kan man låta Moderatorerna välja vilka trådar som ska ligga i "Utvecklad datavirus & trojaner".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in