2007-03-30, 22:24
Medlem
Jag har ett problem som uppstår ett par gånger om dagen. Efter att jag haft datorn på i cirka två timmar så kommer jag inte in på någon Internetsida, men däremot kan jag vara online på MSN, men om jag inte skulle vart online innan det hände skulle jag inte kunnat logga in. Dessutom så måste jag uppdatera vissa sidor 2-3 gånger innan jag kommer in på dem. Jag har använt både IE och Firefox som jag även använder nu. Kan tillägga att jag har trådlöst bredband.
Citera
2007-03-30, 22:25
Medlem
Stiffmeisters avatar
Har du något fildelningsprogram som ligger och själ bandbredd?
Citera
2007-03-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Har du något fildelningsprogram som ligger och själ bandbredd?

Väldigt sällan som jag har det igång
Citera
2007-03-30, 22:49
Medlem
Stiffmeisters avatar
Kan vara så att ditt fildelnings program ligger och seedar så bandbredden är är fylld. Det påverkar även din bandbredd ner såtillvida att din browser inte kan konversera med sidorna du surfar på.
Citera
2007-03-30, 23:14
Medlem
Citat:
Kan vara så att ditt fildelnings program ligger och seedar så bandbredden är är fylld. Det påverkar även din bandbredd ner såtillvida att din browser inte kan konversera med sidorna du surfar på.

Men jag har bara igång programet typ 1-2 gånger i veckan och stänger alltid ner när jag laddat ner det jag vill ha och det brukar ta typ 30 minuter.
Citera
2007-03-30, 23:16
Medlem
Stiffmeisters avatar
Vet inte vilket program du har men jag har haft lite problem med att mitt strongDC ligger kvar bland processerna och arbetar i kulliserna även om jag stängt av det. Har alltså varit tvungen att stänga av processen manuell i aktivitetshanteraren.
Kan ju vara något att kolla kanske....
Citera
2007-03-30, 23:22
Medlem
Citat:
Vet inte vilket program du har men jag har haft lite problem med att mitt strongDC ligger kvar bland processerna och arbetar i kulliserna även om jag stängt av det. Har alltså varit tvungen att stänga av processen manuell i aktivitetshanteraren.
Kan ju vara något att kolla kanske....

Använder BitComet och har öppnat aktivitetshanteraren men den syns inte där

Får tacka för dem snabba svaren också
Citera
2007-03-30, 23:28
Medlem
Stiffmeisters avatar
Då kanske det är något strul med router eller brandvägg. Gjort en ominstallation av nätverkskortet?
Citera
2007-03-30, 23:30
Medlem
Nej det har jag inte gjort, får ta o teste det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här