• 1
  • 2
2007-03-29, 21:43
Medlem
r ni de enda som erfarit att era skolor frskt komma p finare namn fr fiskpinnar? Nr jag gick p lgstadiet fick vi fiskpinnar. Det var sammanpressad fisk tckt med panering. Ngon gng under mellanstadiet brjade ovan nmnda matrtt att kallas fr "panerad fisk", fr att sedan under hgstadiet ges benmningen "panerad kolja". Under gymnasiet hette skiten "sprdbakad guldlax".

Det var alltid samma ingredienser, och smaken var den samma. Det som skiljde var storlek p bitarna.
Citera
2007-03-29, 21:47
Medlem
Foqnaxs avatar
Vet inte om jag upplevt att fiskpinnarna har hetat olika beroende p vilken utbildningsniv man ligger p men dremot s har jag upplevt att de har serverat samma sak med andra namn under en period av ett par veckor.
Citera
2007-03-29, 21:49
Medlem
Mockens avatar
Alla ungar gillar vl fiskpinnar? Frstr inte varfr man ska dpa om dem i bamba i s fall.
Citera
2007-03-29, 21:50
Medlem
Pendeltgs avatar
vrigt - sista utvgen >>>>>>>>> Mat & dryck.

//Moderator
Citera
2007-03-29, 21:51
Medlem
Lustigt det hr, fr p vr skola har vi kkat fiskpinnar under 3 olika namn bara den hr veckan, det har varit "Panerad Fisk", "husets rtt" och Fiskschnitslar
Citera
2007-03-29, 22:02
Medlem
P min skola var fiskpinnar och panerad fisk inte samma sak. Fiskpinnarna var just fiskpinnar; den panerade fisken var hela filer, panerade.
Citera
2007-03-29, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackaren
Lustigt det hr, fr p vr skola har vi kkat fiskpinnar under 3 olika namn bara den hr veckan, det har varit "Panerad Fisk", "husets rtt" och Fiskschnitslar

fiskpannetter och fiskkrotteter frekom p min skola. Men fiskkroketter kanske r nt annat? Tnker p potatiskroketter, som r runda sm godsaker.
Citera
2007-03-29, 22:35
Medlem
southbounds avatar
I Uppsalas skolor hette det, vad jag mrkte, allltid torskpanetter. Sen att torsk skulle uttolkas som Alaska Pollock alt. pressat vitfiskrens (vad r skillnaden?) var vl en annan sak. Det var dock helt okej, srskilt med filss.

Ibland lg torskpanetterna uppmjukade i nn vattnig ss vilket gjorde att paneringen bara var en enda gegga, d var det "fransk fiskgratng". Det var mindre gott.
Citera
2007-03-29, 22:55
Medlem
core_s avatar
Fiskpinnar och Panerad Torsk var dom namnen dom gav vran massproducerade smrja utan smak.

Ibland kunde dom ven smyga in skiten under "Vad kket erbjuder"
Citera
2007-03-29, 23:00
Medlem
guttersluts avatar
Allts!!!

P mitt plugg, som jag har gtt p i 2 r nu fr vi "fiskpanetter" en gng i veckan... Den har aldrig haft samma namn... hur fan orkar dom komma p nya varje vecka?
Citera
2007-03-29, 23:02
Medlem
Asp0os avatar
Mat coh dryck?
Citera
2007-03-29, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gutterslut
Allts!!!

P mitt plugg, som jag har gtt p i 2 r nu fr vi "fiskpanetter" en gng i veckan... Den har aldrig haft samma namn... hur fan orkar dom komma p nya varje vecka?

snart blir det vl Fisk la Oscar, Fiskpanetter Hollandaise eller nt annat tjusigt namn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in