Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2007-04-23, 17:40
  #73
Medlem
Marcus__s avatar
Givetvis är inte diktatur bra, men det bästa för Sverige hade varit ifall jag blev diktator, med tanke på att jag alltid har rätt
Citera
2007-04-25, 10:52
  #74
Medlem
brianmolkos avatar
uppgradera svenska små städer/köpingar till stad igen
ganska enkelt faktiskt
Citera
2007-04-25, 11:56
  #75
Medlem
Realistiskt. Skapa 25-50 arbetstillfällen till.
Citera
2007-04-25, 11:59
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Köpa upp ett stort jävla landområde (vackert beläget), sätta upp en stor jävla mur från alla dårar. Utropa republik, i grundlagen förbjuda korkade politiska yttringar (och hänvisa till de svenska som ett varnande exempel).

Jag tror att den f.d. bostadsplattformen ute i Nordsjön, som utropat sig till egen nation, är till salu för 750 miljoner. 360 grader vacker havsutsikt och 50 km
bred vallgrav runtom. What more can you ask for?
Citera
2007-04-25, 12:37
  #77
Avstängd
Sajkobeers avatar
Avskaffa monarkin och göra Sverige mer demokratiskt!
Den var svårgissad va?
Citera
2007-04-25, 13:19
  #78
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
När någon snackar om "värderingar", "värdegrund" och "moral" ger det mig rysningar.

Politik handlar en hel del om värderingar också, politik har aldrig enbart haft en administrativ funktion. Jag anser, att så länge som var person får ha sin egen värdegrund och rösta på det parti som passar honom/henne, så är allt helt i sin ordning.
Citera
2007-04-25, 13:21
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Helt klockrent! Dock så är jag lite skeptisk till att erövra danmark... Skulle kanske gå om vi inför en obligatorisk "tala så man förstår kurs" för alla danskar! Finska får vara kvar då de låter så otroligt roliga när dom snackar engelska.. Kanske en lag så att alla vuxna finskar bara får snacka engelska!


Hmm, ja jag har också funderat på hur man ska lösa språkproblemet som eventuellt kommer att uppstå. Jag tror dock att danskan, norskan, svenskan och isländskan kommer smälta samman till ett språk så småningom, visserligen med ett ganska brett spektrum av dialekter men man skulle ända förstå varanda tillräckligt bra för att kalla det ett språk, det är ju nästan på gränsen redan idag.

Men finskan, det är en annan femma. Jag har ännu inte lyckats klura ur vad vi bör göra med den. Man skulle eventuellt kunna nöja sig med att ta Åland och få alla finlandssvenskar att flytta till nuvarande Sverige, sen så kan finnarna få klara sig själva kanske. En annan idé är väl att som du säger genom lagstiftning få dem att endast tala engelska och svenska till en början, för att efter några generationer suggsesivt gå över helt till svenska. Detta kan ju innebära en del spänningar inom Nordlandet dock, men då vi delar i princip alla andra kulturella värderingar och det i stort sett endast är språket som skiljer oss åt så tror jag det är en klyfta vi kan överbrygga.

Tillägg: Vid närmare eftertanke tror jag det är bäst att nöja sig med Åland samt finlandssvenskarna. Om vi skulle införliva Finland i Nordlandet så tror jag landet skulle bli för geografiskt stort för att kunna hålla ihop med endast en befolkning på drygt 25 miljoner. Nej, hellre då nuvarande Norge, Sverige, Danmark och Island samt Åland. Det skulle ge oss en mer koncentrerad befolkning på drygt 19-20 miljoner, och dessutom så skulle Finland fungera som kulturell buffertzon mot Ryssarna, och söderut så skulle Tyskland göra detsamma mot övriga Europa.
Citera
2007-04-25, 16:27
  #80
Medlem
Bygga upp Birka igen och hela landet får öl, kött och blodkorv gratis. Sen skall vi bygga de mäktigaste flottan i hela världen. Vi tar över england och sprider hos snabbt genom hela europa. Vi tar över hela europa och bygger ett stort vikinga imperium. Sen så tar vi vår stora vikingaflotta och sätte kurs mot Amerika där vi huggar halsen av alla och gör de till vårt land (eftersom vikingarna hittade amerika först )

Näh, skämt åsido. Röst på SD.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback