2007-03-28, 20:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkväll

Köpte idag en ny CRT skärm 21" (HP p1130).
Den gamla är en 17" Samtron.

Men nu är det så att jag får inte igång HP skärmen, när jag startar datorn så står det Check input på skärmen men den är
rätt ikopplad och sedan efter ett tag kommer det
bild där när man väljer profil att logga in med i XP men färgerna är helt galna och hela bilden syns inte.

Och direkt när jag trycker på min profil så stägns skärmen av igen och så står det "out of range" något.

Har provat att ändra upplösningar och HZ och stängt ner datorn och kopplat in den nya men det hjälper inte.
Har provat gått in i enhetshanteraren och ta delete på min gamla skärm och startat om men hjälper inte..

På mitt 8800GTS 640 är det enbart två DVI platser men jag använder en sådan här adapter grej så jag kan koppla in
"den andra typen av kontakt" kommer inte ihåg vad det heter - det kan väll inte spela roll?

Så jag vänder mig till er om hjälp
Citera
2007-03-28, 23:13
Medlem
Zebraspankers avatar
Vad är det för upplösning och hz du har använt dig av då? Vad klarar skärmen?

testa 60hz på 1024x768...
testa att avinstallera drivrutinerna till grafikkortet (och installera igen senare med nya skärmen inkopplad)
Citera
2007-03-28, 23:45
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraspanker
Vad är det för upplösning och hz du har använt dig av då? Vad klarar skärmen?

testa 60hz på 1024x768...
testa att avinstallera drivrutinerna till grafikkortet (och installera igen senare med nya skärmen inkopplad)
Jag har provat 800x600 med 60HZ och 75HZ, den nya skärmen är en relativt bra CRT - klarar upp till 2048 x 1536 / 75 Hz.

Provade avinstallera Nvidia drivrutinerna och sedan stängde av datorn, pluggade ur den gamla CRTn och pluggade i den nya -
men ingen skillnad fortfarande ingen bild.
Kan ju inte installera eller göra något när jag har den nya ipluggad då jag inte ser någonting..

Är väldigt frustrerande det här, kan inte förstå vad som försigår.
Citera
2007-03-29, 14:48
Medlem
Unbalanceds avatar
OK, tänkte bara skriva att jag lokaliserat felet.
Det var vga kabeln jag fick med skärmen som inte fungerade, jag vet inte varför.
Men nu ska jag iväg och köpa en ny vga kabel, men jag vet inte om det är någon speciell typ av vga kabel jag ska akta mig för som
kanske inte är kompatibel med min dator och denna skärm..
Citera
2007-03-29, 16:50
Medlem
Zebraspankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
OK, tänkte bara skriva att jag lokaliserat felet.
Det var vga kabeln jag fick med skärmen som inte fungerade, jag vet inte varför.
Men nu ska jag iväg och köpa en ny vga kabel, men jag vet inte om det är någon speciell typ av vga kabel jag ska akta mig för som
kanske inte är kompatibel med min dator och denna skärm..

Vad jag har hört är de billiga VGA-kablarna riktig skit, så håll dig borta från dem...
Citera
2007-03-29, 17:28
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraspanker
Vad jag har hört är de billiga VGA-kablarna riktig skit, så håll dig borta från dem...
Kom precis hem nu, köpte faktiskt en billig ifrån Clas Ohlsson (3m 95;-)då jag inte har mycket mer riksdaler att leva för denna månad.
Skärmen fungerar fin fint med den nya kabeln iaf, kan välja full upplösning 2048 x 1536 @ 75Hz!

Supernöjd, första skärmen med Trinitron rör jag har.
Citera
2007-03-30, 15:07
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Kom precis hem nu, köpte faktiskt en billig ifrån Clas Ohlsson (3m 95;-)då jag inte har mycket mer riksdaler att leva för denna månad.
Skärmen fungerar fin fint med den nya kabeln iaf, kan välja full upplösning 2048 x 1536 @ 75Hz!

Supernöjd, första skärmen med Trinitron rör jag har.

om du fick kabeln med datorn finns det ju garanti, kräv ny sladd..rätt ska va rätt även fast du köpt ny

mvh
Citera
2007-03-30, 16:22
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
om du fick kabeln med datorn finns det ju garanti, kräv ny sladd..rätt ska va rätt även fast du köpt ny

mvh
Inte ny som i NY, utan NY för mig - jag köpte den begagnad.
Om jag köpt den helt ny så hade jag givetvis begärt en ny kabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in