2007-03-28, 18:48
Medlem
Hej.
Jag håller på och försöker fixa en kompis dator. Systemet har kraschat och jag har nu satt i hans sata disk i min dator, och kommit åt allting. Jag ska nu kopiera allting till en extern hårddisk, men då får jag upp felmeddelandet:
".... kan inte flyttas/kopieras. Åtkomst nekad."

Typ något i den stilen. Jag har läst ÖVERALLT, och det står att man ska avaktivera "använd enkel filöverföring", men detta finns inte på min dator..

Jag behöver ha ett script eller någon form av program som söker igenom hela hans disk efter "låsta" mappar, och det kvickt... När det är klart vore en lista med alla dessa mappar att föredra så att jag sedan manuellt kan fixa till detta med typ unlocker..

Om ingen då har något annat alternativ att kunna kopiera hela disken/alla filerna till typ en mapp på den externa..

Hoppas att någon kan hjälpa till, för programmering är inte min starka sida tyvärr..och det är ganska akut nu..
Citera
2007-03-28, 20:16
Medlem
Hkarns avatar
Är detta programmering och webbutveckling?
Citera
2007-03-28, 20:18
Medlem
Va? Vilket operativsystem kör du? Du ska väl kunna kopiera till en extern hårddisk utan programmering eller script.

Edit: Lägg upp en screenshot på felmeddelandet.
Citera
2007-03-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
Va? Vilket operativsystem kör du? Du ska väl kunna kopiera till en extern hårddisk utan programmering eller script.

Edit: Lägg upp en screenshot på felmeddelandet.

Jag har inte tillgång till den datorn nu, men det står typ "Filen kan inte kopieras/flyttas. Åtkomst nekas..." något i den stilen... detta tror jag beror på att mappen jag måste spara är documents and settings, och eftersom ägaren har en massa olika konton kommer jag inte åt vissa mappar, och för att kopiera/flytta allt så måste man ha det till alla, annars så stoppas ju kopieringen/flyttningen och man får börja om, och det funkar ändå inte..=/
Citera
2007-03-28, 21:08
Medlem
StefanHeterJags avatar
Fel forum och urusel rubrik.
Flyttar från programmering till Datoranvändning - Windows.

/Moderator
Citera
2007-03-28, 21:08
Medlem
Försök med tipset från "RealBlackStuff" på detta forum. Länk direkt till inlägget.
Citera
2007-03-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
Försök med tipset från "RealBlackStuff" på detta forum. Länk direkt till inlägget.

ursäkta rubrik och val av kategori.. men detta hjälper ju inte, eftersom det är typ väldigt många mappar i documents and settings,och detta går ju bara att göra med en mapp i taget, och man måste veta vilken..

jag behöver verkligen någon form av lösning ganska kvickt nu ;S

några fler ideer?
Citera
2007-03-29, 16:38
Medlem
Fresh milks avatar
Om du kopplat in "hans" hdd korrekt så ska det inte vara några problem, ett öalternativ är ju att flytta hela DS-mappen till DITT skrivbord först, sen till den externa!
Citera
2007-03-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
Om du kopplat in "hans" hdd korrekt så ska det inte vara några problem, ett öalternativ är ju att flytta hela DS-mappen till DITT skrivbord först, sen till den externa!

oja, jag har kopplat in den helt korrekt.. men försöker jag flytta/kopiera allt som finns på disken till något så kommer det upp efter en stund : "Mappen Ny mapp kan inte kopieras/flyttas. Åtkomst nekad" (något i den stilen)

jag vet hur man gör så att man kommer in i dessa mappar, med hjälp av ex. unlocker, men jag måste ju veta VILKA mappar som har reducerad åtkomst..och kolla 1 och 1 när det är typ 10000 mappar kan ju ta lite tid.. tänk på att det är HELA disken =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in