Bismillah
Krappfiskarn
Citat:
Man behöver inte säga det inför några vittnen förutom en själva och prästen som viger en, min mor och far gifte sig trots att min far är ateist och de hade bara en katolsk präst som gick hem till dem och vigde dem. Inget stort bröllop eller liknande.
En del kristna praster/pastorer viger inte par om inte bada ar kristna. Galler inte det katoliker?
Citat:
Vilken otroligt löjlig fråga, det har i övrigt inget med saken att göra. Och för det andra existerar inga katolska religiösa lagar, alla lagar som rådde förr var satta efter vad kungarna i diverse områden tyckte. Att abort osv skulle vara förbjuden var bara något kungarna godkände efter deras kristna tro. Vatikanstaten kan man knappt kalla land då de varken har industri, egen valuta eller liknande utan det som drabbar Rom drabbar Vatikanen.
Ja du far ursakta att jag staller lojliga fragor. Vet du hur mycket fragor jag fatt hitills och jag har faktiskt aldrig sagt att de ar lojliga vad jag kan paminna mig, for vem ar jag att doma hur andra tanker och funderar? Men beratta garna vilka fragor du tycker ar ok att fa och vilka som jag bor avhalla sig ifran. Sa slipper vi tramsa.
Det var du som namnde katolsk lag for ovrigt och jag tyckte det var intressant i sammanhanget.
Citat:
Så det är alltså inget fel med att kvinnan har svårare att skilja sig än mannen? Skulle inte kvinna och man vara jämlika och ha samma rättigheter.
Att skiljas ar en rattighet for bada.
Lat mig ta en jamforelse. Man har plikt att ga till mosken och be varje bon, det har inte kvinnor. Tycker du inte att det ar orattvist att inte ocksa kvinnorna maste ga varje bon? Har aldrig hort en muslimsk man ens reflektera over den 'orattvisan'. Mannen har skagg som dom inte kan ta av sig nar dom sover, vi kvinnor har hijab som vi tar av nar vi kommer in i vart hem. Varfor aberopar du inte 'ojamstalldheten' har da?