2007-03-28, 09:58
Medlem
Hej. Har ett radeon x1300 256 mb på datan o har kört ett tag kopplat till tv när jag ser film via en s-video kabel. MEN! efter att jag formaterat så fungerar det inte.. vad jag tror så har jag alla drivrutiner jag behöver (ati's hemsida).. vad har hänt nu? när jag försöker i vanlig ordning aktivera "screen 2" i ATI catalyst control center så är det som att den inte hittar tv.. hmm. får det inte att fungera.. nått proffs på denna bit? help!

MVH
Citera
2007-03-28, 10:29
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grrth
Hej. Har ett radeon x1300 256 mb på datan o har kört ett tag kopplat till tv när jag ser film via en s-video kabel. MEN! efter att jag formaterat så fungerar det inte.. vad jag tror så har jag alla drivrutiner jag behöver (ati's hemsida).. vad har hänt nu? när jag försöker i vanlig ordning aktivera "screen 2" i ATI catalyst control center så är det som att den inte hittar tv.. hmm. får det inte att fungera.. nått proffs på denna bit? help!

MVH

Vet inte hur det är med ATI men med Nvidia kan Du "tvinga" datorn att hitta tv'n.
Återkommer..

Edit: Någonstans ska det gå att kryssa i "Force TV detection".
Citera
2007-03-28, 10:41
Medlem
Jaa, "force tv" finns o har testat med det men ingen signal till tv. blir så less.. jag menar, allt har ju fungerat i månader.. hmm. fler förslag?

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in