• 1
  • 2
2007-03-23, 08:07
Medlem
1. Den nuvarande sökfunktionen hittar långt ifrån allt och man tvingas ställa in att man vill söka på inlägg som är ett år eller äldre, till exempel, för att hitta allt.

2. Det går inte att söka på flera ord som MÅSTE finnas i samma inlägg eller tråd. Skriver man två ord får man istället alla inlägg/trådar där något av orden förekommer.

Ska det verkligen vara så svårt att se till att det finns en sökfunktion som fungerar? Jag her letat efter en tråd som jag vet finns - jag skapade den själv med någon av mina andra identiteter, men jag hittar den inte TROTS att jag vet att jag skrivit namnet på en författare OCH en bok. Han heter Mattias Svensson, så jag får såklart upp alla trådar där Mattias eller Svensson nämns, och det är över 10 sidor med resultat...

Är det så svårt att se till att boolesk sökning fungerar?
Citera
2007-03-23, 18:28
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Det sista jag hörde var att den nya sökfunktionen skulle vara sjösatt inom en månad och det var den 17/2...
Citera
2007-03-23, 21:17
Moderator
tobess avatar
Är det denna tråd du tänkte på? http://www.flashback.org/showpost.p...1&postcount=61

Jag sökte helt enkelt på Mattias AND Svensson och inlägg gjorda av Caine777 och visa som inlägg..
Citera
2007-03-23, 21:20
Medlem
Trentors avatar
Svaret är att Flashback aldrig kommer få det, de ansvariga bryr sig helt enkelt inte.
Citera
2007-03-23, 21:23
Bannlyst
Jag brukar söka genom google.
Citera
2007-03-23, 21:48
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Svaret är att Flashback aldrig kommer få det, de ansvariga bryr sig helt enkelt inte.

Men, är det så.

Då behöver man aldrig se de evinnerliga svaret "sök", låter toppen.

Citera
2007-03-23, 21:53
Medlem
Schaffers avatar
Om jag söker på ett ord i taget och specificerar rätt delforum så funkar det hyffsat, annars inte.
Citera
2007-03-25, 11:46
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Men, är det så.

Då behöver man aldrig se de evinnerliga svaret "sök", låter toppen.

Jag håller med - det är skvatt omöjligt att söka, men allt som oftast är det någon rackare som blir besviken på ens nya fina tråd pga att det fanns en tråd om samma ämne 2004...

En vettig sökfunktion är det jag saknar mest av allt med FB.

Ps. Varför kan man inte välja att begränsa sitt sökande till trådrubriken?
Citera
2007-03-25, 12:05
Medlem
Google: "sökfunktion" site:flashback.info

http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=

Blir inte bättre än så
Citera
2007-03-25, 15:40
Medlem
007ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
1. Den nuvarande sökfunktionen hittar långt ifrån allt och man tvingas ställa in att man vill söka på inlägg som är ett år eller äldre, till exempel, för att hitta allt.

2. Det går inte att söka på flera ord som MÅSTE finnas i samma inlägg eller tråd. Skriver man två ord får man istället alla inlägg/trådar där något av orden förekommer.

Ska det verkligen vara så svårt att se till att det finns en sökfunktion som fungerar? Jag her letat efter en tråd som jag vet finns - jag skapade den själv med någon av mina andra identiteter, men jag hittar den inte TROTS att jag vet att jag skrivit namnet på en författare OCH en bok. Han heter Mattias Svensson, så jag får såklart upp alla trådar där Mattias eller Svensson nämns, och det är över 10 sidor med resultat...

Är det så svårt att se till att boolesk sökning fungerar?

sant, fixa söken.
Citera
2007-03-25, 16:30
Administrator
admins avatar
Jag önskar jag kunde ge ett bra svar här, men tyvärr så har alla försök att bygga en bra sökfunktion misslyckats. Problemet är en kombination av flera orsaker, men vi tänker givetvis åtgärda det hela tids nog. Dessvärre lovar jag inte säga något datum just nu.

De tidigare löftena om en månad osv. har varit helt ärliga, men när vi varit klara så har det visat sig att sökfunktionen inte fungerar ändå.

Så mitt svar blir därför att vi är medvetna om problemet, och vi jobbar på en lösning. Jag ska inte säga att det är den enda saken vi jobbar på, men den är förhållandevis högprioriterad.

Inget bra svar, men iallafall ett svar.

admin
Citera
2007-03-25, 19:11
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag önskar jag kunde ge ett bra svar här, men tyvärr så har alla försök att bygga en bra sökfunktion misslyckats. Problemet är en kombination av flera orsaker, men vi tänker givetvis åtgärda det hela tids nog. Dessvärre lovar jag inte säga något datum just nu.

De tidigare löftena om en månad osv. har varit helt ärliga, men när vi varit klara så har det visat sig att sökfunktionen inte fungerar ändå.

Så mitt svar blir därför att vi är medvetna om problemet, och vi jobbar på en lösning. Jag ska inte säga att det är den enda saken vi jobbar på, men den är förhållandevis högprioriterad.

Inget bra svar, men iallafall ett svar.

admin

Fast det är bra att vi får ett svar tycker jag och tackar för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in