2007-03-27, 12:22
Medlem
Hej

Jag provade söka efter den här frågan eftersom den är väldigt simpel, men hittade inget svar.
När jag startar Windows startar Internet Explorer automatiskt varje gång. Ibland hänger sig programmet under uppstarten vilken förlänger uppstarten med uppemot 30 sekunder.

Hur ser man till så att Internet Explorer inte startar automatiskt?

// Martin
Citera
2007-03-27, 12:40
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinB
Hej

Jag provade söka efter den här frågan eftersom den är väldigt simpel, men hittade inget svar.
När jag startar Windows startar Internet Explorer automatiskt varje gång. Ibland hänger sig programmet under uppstarten vilken förlänger uppstarten med uppemot 30 sekunder.

Hur ser man till så att Internet Explorer inte startar automatiskt?

// Martin

Kolla i autostart och i registret vilka program/processer som startar vid uppstarten av Windows. Det borde lösa ditt problem.
Citera
2007-03-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Kolla i autostart och i registret vilka program/processer som startar vid uppstarten av Windows. Det borde lösa ditt problem.

Saken är den att det har jag redan gjort, men det ligger inte med där.

// Martin
Citera
2007-03-27, 18:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinB
Saken är den att det har jag redan gjort, men det ligger inte med där.

// Martin

kolla opm det finns någon inställning som heter "starta internet explorer varje gång du loggar in på windows"
Citera
2007-03-27, 18:16
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
kolla opm det finns någon inställning som heter "starta internet explorer varje gång du loggar in på windows"

En sådan inställning lägger endast in en post i registret om att starta programmet vid uppstart. Alltså hade det synts i registret när han tittade där.
Citera
2007-03-27, 18:20
Bannlyst
har du kollat autostart enbart med msconfig? ibland kan endel bli dolda och därav inte visas där, testa med tex ccleaner. eller testa att ändra alla IE inställningar till standard inställningar..
Citera
2007-03-28, 06:44
Medlem
har du kollat i msconfig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här