Jag provade söka efter den här frågan eftersom den är väldigt simpel, men hittade inget svar.
När jag startar Windows startar Internet Explorer automatiskt varje gång. Ibland hänger sig programmet under uppstarten vilken förlänger uppstarten med uppemot 30 sekunder.
Hur ser man till så att Internet Explorer inte startar automatiskt?
Jag provade söka efter den här frågan eftersom den är väldigt simpel, men hittade inget svar.
När jag startar Windows startar Internet Explorer automatiskt varje gång. Ibland hänger sig programmet under uppstarten vilken förlänger uppstarten med uppemot 30 sekunder.
Hur ser man till så att Internet Explorer inte startar automatiskt?
// Martin
Kolla i autostart och i registret vilka program/processer som startar vid uppstarten av Windows. Det borde lösa ditt problem.
kolla opm det finns någon inställning som heter "starta internet explorer varje gång du loggar in på windows"
En sådan inställning lägger endast in en post i registret om att starta programmet vid uppstart. Alltså hade det synts i registret när han tittade där.
har du kollat autostart enbart med msconfig? ibland kan endel bli dolda och därav inte visas där, testa med tex ccleaner. eller testa att ändra alla IE inställningar till standard inställningar..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!