2007-03-27, 11:49
Bannlyst
Hallå

Kör Firefox och måste bara fråga om det är vanligt att det går 100 gånger trögare på sidor som innehåller mycket flash?
På sidor som Flashback, AB och Expressen går det otroligt slött, något man kan göra?

Sen har jag lyckats installera något som heter "Gabbly" som jag inte använder, ikonen finns i bokmärkesfältet och jag kan inte få bort den, sjukt störigt.
Citera
2007-03-27, 11:54
Medlem
Stockos avatar
Programmering -> Datoranvändning

/Mod
Citera
2007-03-27, 13:30
Medlem
Licorices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Hallå

Kör Firefox och måste bara fråga om det är vanligt att det går 100 gånger trögare på sidor som innehåller mycket flash?
På sidor som Flashback, AB och Expressen går det otroligt slött, något man kan göra?

Sen har jag lyckats installera något som heter "Gabbly" som jag inte använder, ikonen finns i bokmärkesfältet och jag kan inte få bort den, sjukt störigt.

Ta och lägg till tillägget adblock plus för firefox så kommer det gå bättre..
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

Gabbly, har jag ingen aning om vad det är men spana i kontrollpanelen och lägg till tabort program.. Du kanske kan tabort den där ifrån..?
Citera
2007-03-27, 15:56
Bannlyst
Fungerar bra med att blockera bilder, men flashfiler går det inte att högerklicka på och få upp samma alternativ. Eller man gör på ett annat vis då?
Står inte så mycket om hur man använder den på Mozillas hemsida.
Citera
2007-03-28, 09:05
Medlem
Licorices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Fungerar bra med att blockera bilder, men flashfiler går det inte att högerklicka på och få upp samma alternativ. Eller man gör på ett annat vis då?
Står inte så mycket om hur man använder den på Mozillas hemsida.

Kolla under inställningarna för adblock så att du har med en bock framför visa flik vid flash och java reklam så att du får upp en liten adblock som du kan klicka på och på så vis stänga av flash reklamen..
Citera
2007-03-28, 10:05
Medlem
d-aniels avatar
fan va bra program!
högerklickar på alla reklam nu och väljer att blocka det.
Även störiga banners och andra bilder går bort.

Skönt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in