• 1
  • 2
2002-06-27, 11:30
Medlem
Sedan 1975 har närmare 1 miljon ofödda barn dödas i Sverige!!
Viktigt besök http://operationraddaliv.cjb.net

Mvh björn ORL/Stockholm
Citera
2002-06-27, 14:29
Medlem
Von Bings avatar
Jag är som feminist definitivt för abort, men om man gav bort de oönskade barnen efter att ha fött dem till armén skulle vi ha en gigantisk uppfödd armé utan fruktan & tadel och den mest erfarne elitsoldaten skulle inte ens vara en liten fitta i jämförelse med en äkta svensk uppavlad krigsmaskin, 100 om dagen vore ioförsig en fantastisk resurs till försvaret, uppfatta mig som seriös eller inte men det här är bara en vanlig tanke som uppkommer efter att ha läst Björns moralhyckleri.
Citera
2002-06-27, 22:39
Medlem
Re: VARJE DAG DÖDAS 100 OFÖDDA BARN I SVERIGE!

Citat:
Ursprungligen postat av Björn

Mvh björn ORL/Stockholm

Jo, det är beklämmande. Siffran borde vara mycket större.
Men så länge folk premieras med barnbidrag, statsfinansierad graviditetsvård och diverse annat fjäsk kommer de att fortsätta klämma ut vidriga, skrikande, stinkande, kladdiga små kräk.
Citera
2002-06-28, 14:29
Medlem
Citat:

- Synd att inte dina föräldrar gjorde valet att sälla dig till dessa...
Citera
2002-06-28, 14:31
Medlem
VIKTIGT! En miljon ofödda pruttar hålls inne eller släpps ut som smygare varje dag! Sedan 1975 har vi missat flera miljarder brakskitar! När ska politikerna reagera?
Citera
2002-06-28, 23:46
Medlem
Chockads avatar
Roine:

<- Synd att inte dina föräldrar gjorde valet att sälla dig till dessa...>

Roine, du hade tur att inte dina föräldrar sällade sig till dessa...
Citera
2002-06-30, 03:53
Medlem
oj vad det var många som blev arga på björn efter hans inlägg. skräm inte bort honom.
Citera
2002-07-01, 10:48
Medlem
Jag har lite svårt att kalla det ett inlägg... Forum propaganda? Trollning?

I alla fall så giller jag själv inte abort, men det är väl en sak som måste vara tillåten.
Citera
2002-07-02, 06:09
Medlem
jovisst är abortfrågan komplicerad. det finns många sätt att se på den. men man kan aldrig komma ifrån att abort är tagande av liv. det är ju det som är själva poängen med abort.

det brukar sägas att kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp, och visst har hon det. men har hon rätt att bestämma om liv och död över en annan människa? låt vara att det är ett ofullgånget foster men det är likförbannat en blivande människa
Citera
2002-07-03, 18:42
Medlem
Medvetenhet

Så vitt jag förstått så är ett foster inte medvetet om sin egen existens. Alltså har jag inte negativa tankar om abort.
Citera
2002-07-03, 19:03
Medlem
Lemmixs avatar
Re: Medvetenhet

Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Så vitt jag förstått så är ett foster inte medvetet om sin egen existens. Alltså har jag inte negativa tankar om abort.

Många gravt förståndshandikappade, "grönsaker" etc, är inte heller medvetna om sin existens. Med samma resonemang kan även dessa dödas med gott samvete.

Min uppfattning är ändå att abort är ok, så länge kvinnan har goda skäl för det, exempelvis våldtäkt. Jag kan också tänka mig att varje kvinna ska ha rätt till en "omotiverad" abort. Att vissa använder sig av abort som något slags preventivmedel är vidrigt, speciellt om fostret är långt gånget.

Kom ihåg att det är vi skattebetalare som står för kalaset.
Citera
2002-07-03, 20:41
Medlem
Det är fullständigt likgiltigt om fostret är medvetet eller inte. Det har i vilket fall ingen rätt att parasitera på en människas kropp.

Redan födda barn parasiterar i stället på min plånbok, genom den myriad av förmåner staten öser över föräldrarna, allt betalt med skattepengar.
Tvinga föräldrarna att själva stå för fiolerna, säger jag.
Jag vill inte att mina pengar ska användas till att föda upp horder av stinkande, skrikande, smittspridande halvmänniskor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in