• 1
  • 2
2007-03-26, 14:26
Medlem
Parkours avatar
Tjena !

Har hört ett rykte om att man rasar i vikt om man endast lever på vattenmelon under en period.

Snälla predika inte om hur dåligt det är för kroppen & träning är bättre:P

Bara ja eller nej? Stämmer ryktet?
Citera
2007-03-26, 14:37
Medlem
Drooms avatar
Du rasar i viktig om du bara dricker vatten också.
Äter du tillräckligt lite så borde det väl gå runt? Jag googlar på det atm ^^

Det kan nog bli farligt eftersom det innehåller mycket C-vitamin vilket tär på levern(eller var det njurarna?).
Citera
2007-03-26, 14:52
Medlem
puberts avatar
Det ENDA som avgör om man går ner i vikt eller inte är hur många kalorier man äter. Vattenmelon är väldigt kalorisnålt, så man hamnar lätt väldigt långt under sin energiförbrukning.

Svaret är ja. (förutsatt att du inte äter enorma mängder). MEN du kan rasa lika fort oavsett vad fan du äter, du kan leva på pizza och ändå gå ner i vikt.

Och eftersom du undanbad moralpredikningar så får jag väl låta bli att säga att det vore extremt korkat att riskera hälsan helt i onödan när du kan gå ner i vikt lika fort men på ett hälsosamt sätt.
Citera
2007-03-26, 15:05
Medlem
bigswiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Du rasar i viktig om du bara dricker vatten också.
Äter du tillräckligt lite så borde det väl gå runt? Jag googlar på det atm ^^

Det kan nog bli farligt eftersom det innehåller mycket C-vitamin vilket tär på levern(eller var det njurarna?).
C-vitamin åker ut med urinen - den kan inte överdoseras. Fast extremt stora överskott av c-vitamin har det spekulerats om det kan orsaka njursten, men det finns inte vad jag vet några säkra källor på den saken.

Pubert: hur skulle man kunna gå ner i vikt lika fort men hälsosamt? Fattar hur du menar dock.
Citera
2007-03-26, 15:23
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigswifty
Pubert: hur skulle man kunna gå ner i vikt lika fort men hälsosamt? Fattar hur du menar dock.

Dåligt formulerat, borde skrivit hälsosammare.
Citera
2007-03-26, 15:37
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Tjena !

Har hört ett rykte om att man rasar i vikt om man endast lever på vattenmelon under en period.

Snälla predika inte om hur dåligt det är för kroppen & träning är bättre:P

Bara ja eller nej? Stämmer ryktet?

Om du verkligen, verkligen tänker efter själv - vad tror du då?

Sanningen är faktiskt den att Rohypnoltabletter, tjursperma OCH vattenmelon är den hemliga kombon! Flygvärdinnor har rapporterat om viktnedgång på upp till 6kg om dagen
Citera
2007-03-26, 16:41
Medlem
Parkours avatar
Så svaret är alltså ja ? =)

Jag är inte tjock vem jag en frågar så har jag normalvikt. är 187 lång och väger ca 90 kg nu

Men lägger lätt på mig fett i ansiktet etc. Ska inte göra någon monster viktminskning. Pratar om en period om ett par veckor kanske.

Eller om man prövar metoden jag lästeom nyss här på Fb. Leva på 5 påsar nutrilett om dagen.
Citera
2007-03-26, 16:45
Medlem
ColtrasteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Så svaret är alltså ja ? =)

Jag är inte tjock vem jag en frågar så har jag normalvikt. är 187 lång och väger ca 90 kg nu

Men lägger lätt på mig fett i ansiktet etc. Ska inte göra någon monster viktminskning. Pratar om en period om ett par veckor kanske.

Eller om man prövar metoden jag lästeom nyss här på Fb. Leva på 5 påsar nutrilett om dagen.

Det är nog bättre det än att leva på 5 vattenmeloner om dagen.
Citera
2007-03-26, 18:00
Medlem
Självklart går det. Det kan liknas vid att endast leva på vatten.

Sedan kan man fråga sig hur smart det är...
Citera
2007-03-26, 19:11
Medlem
Gör... det... inte...
Citera
2007-03-26, 19:31
Bannlyst
Ja, du går ner i vikt. Sedan ställer kroppen in sig på svält. Du går dessutom knappast ner så mycket fett som du vill i proportion till muskelmassan du kommer tappa. Om du vill få bättre resultat kombinerar du givetvis med amfetamin och 16 timmars löpband varje dag. Annars har jag hört talas om två andra alternativ som ger snabb viktminskning: vätskedrivande i kombination med laxermedel samt att hugga av valfri kroppsdel
Citera
2007-03-26, 19:38
Medlem
puberts avatar
Om du är i princip normalviktig och bara ska gå ner några kilo, varför riskera hälsan helt i onödan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in