2007-03-26, 11:32
Medlem
blaus avatar
Jag ska köpa ett nytt grafikkort till en stationär jag har stående på kontoret. Moderkortet ska enligt specen ta emot PCI-Express x16. Kan jag då plocka vilket random PCI-Ex grafikkort som helst?
Citera
2007-03-26, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Jag ska köpa ett nytt grafikkort till en stationär jag har stående på kontoret. Moderkortet ska enligt specen ta emot PCI-Express x16. Kan jag då plocka vilket random PCI-Ex grafikkort som helst?

jopp, iaf vad jag vet, tror inte det ska vara några undantag ?
Citera
2007-03-26, 13:09
Bannlyst
Ja
Citera
2007-03-26, 17:02
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau

Än så länge, dock så är en PCI Express 2.0 definierad och de första produkterna väntas under andra kvartalet i år. Den nya versionen är dubbelt så snabb som den gamla, läs mera här: http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
Citera
2007-03-26, 18:02
Medlem
styler88s avatar
Det var som sjutton, men moderkorten kommer fortfarande stödja pce-e 1.1 "PCI_SIG announced the availability of the PCI Express Base 2.0 specification on 15 January 2007.[2] PCIe 2.0 doubles the bus standard's bandwidth from 2.5Gbps to 5Gbps, meaning a x32 connector can transfer data at up to near 16GBps. PCIe 2.0 is still compatible with PCIe 1.1, so older cards will still be able to work in machines with this new version" som tur är.

Det står även att PCI-e kommer vara dubbelt så snabbt gällande att transportera data. WOW
Citera
2007-03-26, 19:29
Bannlyst
Va spelar det för roll om du har ett äldre grafikort, Den håller ju samma hastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in