• 7
  • 8
2011-12-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Finns det någon här som sitter i samma sits, som har kompisar som gått ned sig som Erik, eller finns det kanske någon Erik här? Som det känns skulle man bara vilja storma hans hus, dra ur proppen och dra med honom ut på världens krogrunda. Ett annat alternativ skulle väl vara att mot hans vilja radera hans WoW-karaktärer, men jag vettefan om det skulle hjälpa.

Jag har varit spelberoende i några år och känner igen mig i situationen. Det är svårt att sitta fast i destruktiva vanor. Han kanske känner skuld för att han undviker sina vänner, vilket i sin tur leder till att han hellre sitter vid datorn för att slippa tänka. (Nu spekulerar jag utifrån mitt perspektiv)

Men att hacka hans konto är ett dåligt råd som du inte ska lyssna på. Risken är stor att han tar det som ett påhopp.

Det bästa du kan göra är att ta upp det med honom och fråga hur han tänker kring situationen. Chansen finns ju att han vill minska på spelandet eller ta bort sin gubbe helt och börja umgås mer med sina vänner igen.
Eller så vill han inte det av nån anledning,
men det skadar ju inte att säga att man saknar sin vän och vill umgås oftare Du visar bara att du bryr dig och det är ju något som värmer oavsett.
Citera
2011-12-04, 20:15
Medlem
kliffs avatar
Känner igen mig här, har en kompis som sitter i ungefär samma sits, är jävligt svårt att hjälpa dom.
Men i slutändan är det ju upp till dom att skärpa sig, tror det enda man kan göra är att prata med dom och försöka tagga dom så gott man kan.
Citera
2011-12-05, 02:14
Medlem
Grijps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kliff
Känner igen mig här, har en kompis som sitter i ungefär samma sits, är jävligt svårt att hjälpa dom.
Men i slutändan är det ju upp till dom att skärpa sig, tror det enda man kan göra är att prata med dom och försöka tagga dom så gott man kan.
"Spelberoende" brukar vara ett symptom, inte en orsak.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in