2007-03-25, 00:37
Medlem
Har på något sätt lyckats ta bort Paint och Ljudinspelaren och lite annat från Windows. Finns det något jag kan göra utan att behöva installera om windows på datorn?
Citera
2007-03-25, 00:50
Medlem
Alfaslangs avatar
Gå till Kontrollpanelen, öppna "Lägg till/ta bort program", och klicka på "Windows-komponenter" (eller vad det heter). Därifrån kan du installera Paint, Ljudinspelaren och de andra programmen som följer med Windows.
Citera
2007-03-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Gå till Kontrollpanelen, öppna "Lägg till/ta bort program", och klicka på "Windows-komponenter" (eller vad det heter). Därifrån kan du installera Paint, Ljudinspelaren och de andra programmen som följer med Windows.

Ah, nu så. Tack som fan för hjälpen!

Tråd kan låsas och kastas.
Citera
2007-03-25, 04:49
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ah, nu så. Tack som fan för hjälpen!

Tråd kan låsas och kastas.

Varför kastas? Finns säkert fler som kommer stöta på detta problemet. Då kan det ju vara kul om lösningen inte är borttagen *surgubbe ala kausti*
Citera
2007-03-25, 05:13
Medlem
paint äger! varför tabort ett så underbart progg? =)
Citera
2007-11-30, 19:02
Medlem
janne22s avatar
Snart ger jag upp...

Jag, eller rättare sagt min far, har råkat ut för ett liknande problem. Han har lyckats ta bort Paint, och jag har fått i uppgift att installera det igen. Jag har försökt att installera det från windows-skivan. men problemet är att på datorn är Windows Xp Servicepack 2 installerat, och skivan vi har är till servicepack 1, så datorn vägrar att installera något från skivan.

Jag har letet överallt i windows uppdate, sökt efter det på Microsofts hemsida, efter någonstans jag kan ladda ner paint ifrån men inte hittat någonting. Hur tusan ska jag göra nu?
Citera
2007-11-30, 19:07
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne22
Jag, eller rättare sagt min far, har råkat ut för ett liknande problem. Han har lyckats ta bort Paint, och jag har fått i uppgift att installera det igen. Jag har försökt att installera det från windows-skivan. men problemet är att på datorn är Windows Xp Servicepack 2 installerat, och skivan vi har är till servicepack 1, så datorn vägrar att installera något från skivan.

Jag har letet överallt i windows uppdate, sökt efter det på Microsofts hemsida, efter någonstans jag kan ladda ner paint ifrån men inte hittat någonting. Hur tusan ska jag göra nu?

http://www.winxptutor.com/paint.htm provat detta?
Citera
2007-11-30, 19:09
Medlem
Paint går ju fö**an att ladda ner på valfri dc-hubb.
Citera
2007-11-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janne22

kopiera mspaint.exe som finns i system32 mappen från en dator med xp och klistra in denna fil på din fars dator
Citera
2007-12-01, 17:12
Medlem
janne22s avatar
Tack så mycket för hjälpen! Nu fungerar det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in