2007-03-25, 00:29
Medlem
Flytande_argots avatar
Hej, någon som vet hur jag går tillväga för att flytta över hela min mail (thunderbird) inklusive alla inställningar? Har kopierat över hela thunderbird-katalogen från gamla till nya datorn, men det är väl någon profil-del som också måste kopieras? Var hittar jag den, och om den är knuten till namnet på mitt användarkonto i windows hur går jag då tillväga för att det ska bli rätt? Har nämligen ett annat användarnamn på nya burken som jag installerade, vilket kanske var lite dumt såhär i efterhand.

Men någon som vet hur man gör eller som kan länka mig till en väldigt bra och pedagogisk sida, de jag hittade var inte relevanta.
Citera
2007-03-25, 12:04
Medlem
AE23s avatar
Hela rasket ligger i C:\Documents and Settings\ditt användarnamn\Application Data\Thunderbird

Tror inte att det är knutet till ditt användarnamn då jag gjorde exakt samma operation som du ska ta dig för nu och det funkade fint att bara kopiera till det nya windowsinstallationen (där jag hade annat namn).

Annars finns det en extension för Thunderbird som kan exportera och importera inställningar och mailfoldrar från programmet, kommer inte ihåg vad det heter dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in