Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-24, 16:21
  #1
Medlem
Eskapist_s avatar
Som rubriken säger, någon som lyckats? SAmmanlagt fyra stycken har försökt på min bil men ingen har fått till det.

Är förövrigt helt övertygad om att det var en idiot som kom på konstruktionen.
Den tillverkas förmodligen också på Samhall.

Ja, jag är bitter.
Citera
2007-03-24, 20:16
  #2
Medlem
Den är lite lurig..
själva lampan sitter på en 10-12 cm lång vi plastbit, den enda man kan nå, och kanske se är ändan på denna plastbit.
Vrid ett kvarts varv motsols så ska den komma loss.

Detta var iofs på höger sida, men det borde vara samma tycker man
Citera
2007-03-26, 00:56
  #3
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄrlighetenSjälv
Den är lite lurig..
själva lampan sitter på en 10-12 cm lång vi plastbit, den enda man kan nå, och kanske se är ändan på denna plastbit.
Vrid ett kvarts varv motsols så ska den komma loss.

Detta var iofs på höger sida, men det borde vara samma tycker man
Få bort skiten var inga problem.. Kan inte få dit den igen bara. många har försökt.
Citera
2007-03-26, 01:40
  #4
Medlem
lurifaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapist_
Få bort skiten var inga problem.. Kan inte få dit den igen bara. många har försökt.

Du får köpa en tub superlim?

Skämt o sido, Kan det inte vara någon liten detalj som pajjat eller ramlat av när du tog av den?
Citera
2007-03-26, 02:12
  #5
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxx
Du får köpa en tub superlim?

Skämt o sido, Kan det inte vara någon liten detalj som pajjat eller ramlat av när du tog av den?
funderat på det med

Nä jag har tänkt på det med, jämfört höger med vänster.
Får bli att åka till verkstaden tror jag. kommer nog få ett nervsammanbrott om jag försöker mer..
Citera
2007-03-26, 09:47
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapist_
funderat på det med

Nä jag har tänkt på det med, jämfört höger med vänster.
Får bli att åka till verkstaden tror jag. kommer nog få ett nervsammanbrott om jag försöker mer..

fastnar inte lamphållaren när ni trycker in den? Isåfall är det nog något som gått sönder när ni försökte demontera den. Eventuellt är det bara lite plast som går att fila bort men det är svårt att komma åt utan att först plocka ur armaturen.
Citera
2007-03-26, 13:08
  #7
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
fastnar inte lamphållaren när ni trycker in den? Isåfall är det nog något som gått sönder när ni försökte demontera den. Eventuellt är det bara lite plast som går att fila bort men det är svårt att komma åt utan att först plocka ur armaturen.
Mm, måste vara nåt där inne som är trasigt. Antar att det är svårt att gå in från utsidan?
Citera
2007-03-26, 13:49
  #8
Medlem
rebbans avatar
Det är lite pilligt att få dit den.
Inte säkert att nått sått sönder.
Jag sa många fula ord när jag sätter dit dom och det gör jag varje gång..
Citera
2007-03-26, 14:43
  #9
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapist_
funderat på det med
Nä jag har tänkt på det med, jämfört höger med vänster.
Får bli att åka till verkstaden tror jag. kommer nog få ett nervsammanbrott om jag försöker mer..
Mmm, pilligt värre det där..... Vet inte om verkstaden är det bästa heller... Det är nämligen om storleken på din hand som är nyckeln. Om du har ett barn i lämplig ålder, eller en kvinna eller någon annan med liten hand så går det bättre. Själv har jag också en ganska liten hand så det brukar gå ganska bra fast även jag måste lätta på mitt svordomsförråd för att få till det.... men plötsligt så är den på plats..... nästan utan att man vet hur det gått till......

Men det är förståss möjligt att verkstaden har någon metod eller verktyg som gör att man får till det i ett nafs även om man har dasslock till händer.....

Lycka till, för det behövs verkligen......
Citera
2007-03-28, 01:56
  #10
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Mmm, pilligt värre det där..... Vet inte om verkstaden är det bästa heller... Det är nämligen om storleken på din hand som är nyckeln. Om du har ett barn i lämplig ålder, eller en kvinna eller någon annan med liten hand så går det bättre. Själv har jag också en ganska liten hand så det brukar gå ganska bra fast även jag måste lätta på mitt svordomsförråd för att få till det.... men plötsligt så är den på plats..... nästan utan att man vet hur det gått till......

Men det är förståss möjligt att verkstaden har någon metod eller verktyg som gör att man får till det i ett nafs även om man har dasslock till händer.....

Lycka till, för det behövs verkligen......
Tydligen var den trasig. Ny är beställd.
Men jag förstår inte hur man kan komma på en sådan uridiotisk konstruktion??

Bytte batteri i bilen också. Tog 40 minuter.... och jag har inte tummen mitt i handen.
Citera
2007-03-28, 04:28
  #11
Medlem
rückblendes avatar
Citat:
Bytte batteri i bilen också. Tog 40 minuter.... och jag har inte tummen mitt i handen.
ja tror nog du har det mig tar det högst 5minuter, om jag e slö.
Citera
2007-03-28, 04:51
  #12
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rückblende
ja tror nog du har det mig tar det högst 5minuter, om jag e slö.
Då ska du vara jävligt snabb... Och jävligt stark med tanke på att stålskyddet inte är det lättaste att få tillbaka. Sen är mitt batteri dubbelt så stort som i vanliga v70 iofs..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback