2007-03-24, 13:24
Medlem
Jag sköter mitt arbete och gör det jag ska göra! Vi fått en ny chef sen 3 månader tillbaka. Jag har varit på företag i 1 år. Saken är att han inte gilla mig spec mkt. Tror han gärna vill ha mig sparked. Han kan få mig sparkad rätt lätt va? Om han verkligen känner för det.
Citera
2007-03-24, 13:27
Medlem
Flärps avatar
Är du med i facket?
Citera
2007-03-24, 13:28
Medlem
Varför gillar han dig inte? Kan du inte ta och börja slicka lite röv/ ändra dig så att han börjar gilla dig. Definitivt värt det om du gillar jobbet och har karriärs möjligheter. Annan sak om det e ett macjob.
Citera
2007-03-24, 13:50
Medlem
Det finns 3 saker du kan göra för att få över denne på din sida:

1. Ifrågasätt aldrig chefen
2. Upprepa alltid vad chefen sagt tillbaka till denne, med viss fördröjning
3. Härma chefens rörelser/attityder tillbaka mot denne

Det sjuka är att det fungerar på dom flesta människor.
Citera
2007-03-24, 14:30
Medlem
RödPartisans avatar
DU ska inte behöva ändra dig bara för att chefen inte tycker om dig, fortsätt som du gör och gå med i facket. Gå inte med i något mes-fack bara.
Citera
2007-03-24, 15:27
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Jag sköter mitt arbete och gör det jag ska göra! Vi fått en ny chef sen 3 månader tillbaka. Jag har varit på företag i 1 år. Saken är att han inte gilla mig spec mkt. Tror han gärna vill ha mig sparked. Han kan få mig sparkad rätt lätt va? Om han verkligen känner för det.

För att han skall få dig sparkar, dvs avskedad, så får du nog ligga i lite typ misshandla honom, stjäla saker eller på annat sätt göra riktigt dumma saker. Avskeda folk är inte så väldigt lätt i Sverige.

För att säga upp dig så måste det föreligga sakliga skäl, typ arbetsbrist, men det är ju en annan sak.

Enklast för chefen att bli av med dig av personliga skäl är han gör ett deal med dig att du säger upp dig och typ får 6 månaders uppsägningstid utan arbetsplikt.
Citera
2007-03-24, 15:36
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Ta upp med honom att du inte tycker att er relation inte är vad den borde vara. Försök komma fram till vad det kan bero på och vad ni kan göra åt det.

Har själv gjort så och vi blev inte bästa kompisar men genom att lägga korten på bordet gjorde det att båda blev medvetna om det samtidigt som båda också visste att den andra var medveten om det. Detta gjorde att åtminstone inte jag såg det som ett problem längre.

Iofs hade jag en väldigt tillmötesgående chef men arbetsmiljön för mig på arbetsplatsen tycker jag ändå är mer min chefs ansvar än mitt.
Citera
2007-03-24, 15:52
Medlem
Det finns två saker att göra. Dels att ta upp det, dels att välja en ny chef. Det är bara att acceptera att man inte alltid kommer överens med alla personligheter, för sitt eget bästa bör man då söka sig till en ny miljö.

Det går inte att välja föräldrar, däremot går det att välja chefer.
Citera
2007-03-24, 16:15
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Ta upp med honom att du inte tycker att er relation inte är vad den borde vara. Försök komma fram till vad det kan bero på och vad ni kan göra åt det.

Och resultatet kan bli att ni enas om att ni inte tycker om varandra men att ni respekterar detta och inte låter det störa er och ändå försöker göra ett bra jobb tillsammans.

Att bara gå och blänga på varandra gör ingen glad och leder till kassa resultat.
Citera
2007-03-25, 00:51
Medlem
brobbans avatar
Sköter du ditt jobb så borde det väl inte vara något problem, se till att inte provocera konflikter. Jag och chefen hatar varandra, men jag sköter mitt jobb och han tycker det också, så vi pratar minimalt med varandra kanske 3-4 meningar per vecka om hur jobbet ska läggas upp. Det funkar bra och jag är glad att han kan vara professionell att se över sina känslor fast han skulle vilja klappa till mig på käften och jag skulle vilja köra över honom.
Citera
2007-03-25, 01:12
Medlem
Är det en ny högsta chef eller bara personal ansvarig? Om det är en ny personalansvarig borde du inte vara rädd. Fick för ett tag sedan en ny personalansvarig på mitt job som behandlade mig som skit behandlade honom som skit tillbaka. Men iofs så var han jävlig mot alla men inte fan började jag slicka han i röven. Slutade med att han blev omplaserad. Visade sig att alla förstod att han var en förbannad maktmissbrukare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in