2007-03-24, 11:10
Medlem
Är helt väck på datorer och kan bara konstatera att helt plötsligt händer inte mycket när jag vill öka på volymen i min bärbara dator. Någon som kan ge ett tips? Det funkade igår och idag är kapaciteten reducerad till hälften kanske.
Citera
2007-03-25, 01:50
Medlem
Prova att göra följande:

Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter -> Klicka på Avancerat.

Då borde du få upp ett fönster med några reglage. Prova att ändra runt lite och se om volymen ändras. Om ingen av reglagen påverkar volymen på något sätt så vetefan vad som kan ha inträffat.

Det är inte särskilt troligt, men det kan även vara så att högtalarna/hörlurarna har gått sönder. I så fall är det inte mycket att be för, utan det blir till att köpa nya lurar/lämna in datorn för reparation (om de interna högtalarna har pajat).
Citera
2007-03-25, 05:05
Medlem
Tack mannen för att du orkade posta en idiot som inte har nå koll. Min grymma bror hjälpte mig - räckte med att gå på ikonen som visar högtalarna och justera. Fattar inte hur jag lycktas komma åt dem. Visar bara hur lite koll jag har. Än en gång tack!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in